Det går utför

Ja inte fan blir sömnen bättre… Hade öronproppar i eftersom jag igår vaknade ungefär var tjugonde minut av grannar, skällande hundar, mopeder och liknande. Inte en enda gång kom jag på tanken att sätta i öronpropparna haha! Så inatt åkte de in redan när jag släckte lampan. Gick ju rätt bra faktiskt. Eller ja, jag sov ju lika illa som vanligt men jag slapp störas av ljud (tyvärr slipper jag inte det nu, på jobbet, nånting brummar… gaaah!)

Jag har alltid varit ljudkänslig men det har blivit värre med åren, gissar att det är i samband med att EDS:en blivit mer påtaglig (den brukar bli den runt 30-årsåldern hos kvinnor nämligen).

Hmm, nu hörs det inte längre.

Imorgon ska jag jobba hemifrån, eftersom min hundrastare utnyttjar (till maxgränsen) att ingen av hennes kunder har något annat alternativ (förutom att lämna hunden ensam i typ 16 timmar dårå, men det både olagligt och hänsynslöst) och tar ledigt lite som det passar henne. Hon bryter avtalet flera gånger om dessutom…

Det bästa med att jobba hemifrån är att jag brukar åka till gymmet direkt efter frukost, tränar i typ 40 minuter och är hemma igen till 7.00 när jag börjar jobba och sen är det bara ösa på 🙂

Just nu håller jag på med fackligt arbete rätt mycket, jag är konfliktombud (bland annat) och i dagarna dök det upp ett problem som det liksom inte finns nån rutin för att hantera. Så. Jag måste skriva en alltså. Känner mig väldigt okej med det faktiskt. 🙂

Ganska tomt på chefer här idag, skönt. Tänkte gå lite tidigare nämligen hehe!

Hur har ni det idag?

great

Kommentarer till: "Det går utför" (8)

  1. Ligger fortfarande i sängen. Ganska dimmig pga smärtlindring som jag är i stort behov av idag. Stel, ont och skit.
    Just det, har flyttat min blogg om du inte redan upptäckt det
    Kände att jag ville bli en lite ”modernare” bloggare 🙂

  2. Ps. Här är rätt adress till bloggen
    http://nouw.com/stinasbucket

  3. Blä för störiga ljud! Ju mer desperat jag blir på att sova desto mer påverkas jag av ljud omkring. Min mans timmerstockar (läs högljudd andning med snarkar infällda) driver mig ibland till vansinne på natten 😉

    Kul med nya uppgifter sådär!

    Börjar du SJU? Vad i hela friden jobbar du med? Är ju okristligt! O så tränar du innan. Godegud, tur inte vi bor ihop… 😛

    Krama om dig!

    PS. Jag rullar i solsken hemåt. Har gjort mina 5 timmar för idag och ska lägga mig på sofflocket o h sova!

    • Ja, ruggigt irriterande! Folk som andas högt kan också driva en till vansinne.

      Haha! Det funkar bäst för mig att börja sju, min EDS-kropp börjar sacka ihop på eftermiddagarna nämligen så det är bäst för både mig och arbetsgivaren 🙂
      Gillar att dra igång dagen med ett pass på gymmet, energihöjande 😀

      Kramar om mig själv och den fyrbente! Krama om dina grabbar och lilla magen nu! ❤

      Skönt! Vila skönt! 😀

  4. Usch, stackars! Känner igen mig i att bli helt sanslöst ljudkänslig (fast jag kallar det för att jag får superhörsel) när jag är trött. Det är ju hemskt när man måste vara i bullrig miljö! Önskar dig en bra helg med massa ostörd sömn!

    • Klart vi har superhörsel! 😀
      Normalt kan jag ändå somna om det är mopperejs utanför (de åker oftast bara förbi) men nu var det så mycket andra ljud som gjorde att allt bara eskalerade…

      Tackar så hjärtligt! Önskar dig detsamma!

  5. Blir så arg på svenska systemet när jag läser om dina sömnproblem, känns som att det vore bättre om du fick några veckor på dig att jobba på sömnproblemen än att du ska braka rakt in i väggen.

    Jag hoppas på en mirakulös vändning i helgen av sömnproblemen.

Kommentera

