Better safe than sorry

Mmm, jag har ju visat framfötterna tidigare på jobbet, dock inte omtyckt av manliga chefer att jag beter mig som mina manliga kollegor. Men nu vette fan vad som hände…

Hur som helst, det har blivit lite knas på ett av våra kontor och det är mitt (fackliga)jobb att ordna upp det. Blev faktiskt förvånad när den manlige chefen bad om stöd och hjälp från mig att ordna upp det hela. Ja’ ba’ ”No fear! The superfixersmurf is here! Tatatataaaaaaaaaaa!!” 😀

Eller ja, nåt sånt…

superminion

I alla fall så tänkte jag att jag ju måste ha en riktig ”business-doft” för att liksom få lite självförtroende och lugn och så där så jag gjorde i ordning en i helgen…

Sweet lord! Vilken lyckträff det blev! Den skulle vara lyxig och som sagt affärsmässig så toppen blev bland annat champagne och jordgubb, hjärtnoterna blev magnolia, orkidé och nåt mer som jag inte minns nu, i botten vanilj, egyptisk mysk och patchouli… mmm! Doftar precis som jag tänkte mig att en sån parfym ska dofta. 😀

Nu ska jag bara se till att mina businesskläder är hela, rena och strukna innan ”Da big meet” inträffar om ett par veckor haha! OM det gör det, en av parterna verkar ovillig att ens vara med på ett litet hörn, trots att hen är den som dragit igång hela alltet… Jaja, det lär väl visa sig.

Har ni det bra?

Kommentarer till: "Better safe than sorry" (1)

Kommentera

