Vänder det nu?

Så här har det sett ut de senaste nätterna. Som synes sover jag mindre och mindre… Torsdagen var alltså natten mellan onsdag och torsdag. Då jag började med det där ”bara ligga i sängen 5½ timme”. Joråsatte… Gick ju strålande. Att det är en linje vid 7 timmar är för att det är mitt mål, det är så länge jag kunnat sova innan den här skiten började.

wpf_sömn

MEN! Klockan är 22.00 och jag är trött! 😀 Yeay! Äntligen!

Var uppe en gång i natt (morse) för att pinka men sen så. Gick och la mig 02.30 utan att vara ett dugg trött. Men nu så! Tjooohooo!

När man är vaken så länge får man väldigt mycket gjort. Tog tag i köket. Rensade bland papper och kartonger, sorterade de till pappersinsamlingspåsarna, slängde skräp, gjorde rent spisen och ugnen, diskade, körde diskmaskinen, torkade av alla bänkytor, dammade, dammsög, torkade golv och putsade speglar. Inatt tar jag nog tag i badrummet. Eller imorgon, jag är ju faktiskt trött nu haha!

Hej svej på dej, vad gör du då?

(Förhoppningsvis blir det inte så många såna här sömnbristinlägg sen haha!)

Kommentarer till: "Vänder det nu?" (8)

  1. Härligt att det verkar fungera, de där siffrorna tyder ju på mer och mer sömn. Håller tummarna för dig!

    • Du läser åt fel håll 😉 Man måste läsa nerifrån och upp. Tog en skärmdump i appen och då blir det bakvänt så att säga.
      Ska återkoppla till psykologen på onsdag, får se vad hon säger. 🙂
      Tack för tumhållning!

      • Aha, klantigt av mig! Då håller jag tummarna ännu hårdare!

      • Inte då, det blir ju liksom bakvänt och framvänt och då är det inte lätt att hänga med. Jag hade stora problem i morse när jag dessutom försökte räkna ut sömnsnittet för veckan…
        Man ska ha en sov-procent på mellan 75 och 85 (har jag för mig), det är normalt. Innan jag började behandlingen låg jag på 85-87%, den här veckan ligger jag på 75%. Hoppas det ökar nästa vecka! 😀

        Tackar så innerligt för tumhållingen! 😀

  2. Mina tummar har du oxå! Men jag är inte säker på att jag förstår grafen…

    • Tack!
      Själva grafen visar antal sov-timmar, den läser man från vänster till höger.
      Sen får man läsa från tisdag, då jag sov 5 timmar och 40 minuter, natten efter (ett steg upp) sov jag 5 timmar och 41 minuter, och sen blir det bara kortare och kortare tidsintervall…
      Såg själv att det blev lite bakvänt nu haha!

Kommentera

