Effektivitetssmurfen

Ja eftersom jag inte får ligga i sängen mer än 5½ timme så får jag alltså vääääldigt mycket vaken tid. Det blir massor av sysslor gjorda.

Igår gjorde jag ny deo och efter dagens hårda arbete måste jag ge den ett mycket högt betyg! Den luktar fräscht och är supermjuk och go och krämig. Häpp!

Började dagen kvart i sju. Gick ut med hunden, åt frukost och väntade på att Plantagen skulle öppna.

För en gångs skull var jag ute i tillräckligt god tid för att kunna lägga vantarna på penséer! Och jag köpte måååånga! 18 stycken för att vara exakt. Det var såna där små så det sitter ett gäng blommor i varje liten kruka.

fb_142706

En av färgerna. Tre olika blev det men alla går i lila. Sen köpte jag ett par nya perenner också, för bina och fjärilarna, de var gula och vita och jag minns inte alls vad de hette haha!

Hittade en galet snygg zinkkruka också. Min garderobsblomma har växt till sig enormt och behövde ny boning.

WPF_164331

Karlbergarna i bakgrunden fick sig en rejäl trimning också när jag ändå höll på 🙂

wpf_164355

Blev en hibiskus till vardagsrummet också.

Så jag har burit 5 säckar jord a 40 liter styck, planterat om och fyllt på rabatterna med jord, men innan jag gjorde det var jag tvungen att röja uteplatsen. Det blev en stoooor sopsäck.

Några vändor i skogen och rastgården med hunden och sen matlagning.

Jag kan säga så här – jag är slut som artist. Hade sjukt ont i ryggen efter uteplatsfixet men det har ordnat upp sig som tur är 🙂

Just det, slog in paket också. Blev lite kär i både papperet och snörena haha!

wpf_203813

Vad gör ni då?

Kommentarer till: "Effektivitetssmurfen" (2)

  1. Ja verkligen 🙂
    Gjorde du en deo, själv?
    Wow vad duktig du är, planterat om, promenerat och grejat!

    • Jajjemän! Kör no poo så jag gör det mesta i hudvårdsväg själv, deo, schampo, tvål och ansiktskräm plus lotion. Gillar att pyssla ihop sånt 🙂

      Tackar! Men vad trött jag blev sen. För att inte tala om hur trött jag är nu!

Kommentera

