Bakåfram

Ringde psykologen igen och bad henne ringa upp (igen).

När hon ringde tillbaka ställde hon sig frågande till att jag faktiskt sover mycket mindre nu än tidigare. Jag börjar ju också få större problem på jobbet, höll på att somna ett par gånger faktiskt. Även när jag kommer hem sitter jag och nickar…

coffeecat

Men jag ska få utöka tiden i sängen med en halvtimme, så ikväll får jag lägga mig 23.00! 😀

Hon sa att om jag märker att jag inte vaknar under natten, ett par nätter i rad, då får jag utöka tiden ytterligare en kvart i taget.

Blir det inte bättre måste jag tillbaka till doktorn.

Och det är det jag tycker är bakvänt. Doktorn svarade att mina tidigare blodprover var så bra när jag undrade om man inte skulle ta blodprover för att se om det var något medicinskt fel. När mina senaste prover togs? Ett och ett halvt år sen.

Men psykolog först och om hens trix inte funkar måste jag tillbaka till doktorn för att se om det är något medicinskt fel på mig. Det är ett tidsspann på cirka två månader. Jag förutsätter att doktorn har rätt i att det inte är medicinskt.

Kommentarer till: "Bakåfram" (4)

  1. Tycker ändå att det där verkar vara helskumt, vad är syftet med att du inte ska få lägga dig och sova? Att bli så trätt at du däckar oavsett?

    • Ja, ungefär så. Jag ska ”öka sömntrycket” och typ komprimerar sömnen så jag hamnar i djupsömn lättare.
      Ökade som sagt med en halvtimme igår, somnade ganska snabbt som vanligt och vaknade som vanligt också.. hopplöst!

  2. Jag fattar ingenting av det här. Nog för att det kanske är bra att inte gå och lägga sig kl 19 och vakna 03 för då blir ju dygnet så bakvänt men om du är trött måste du ju få sova mer.

    • Problemet är att sedan oktober förra året har min sömn varit helt ur funktion.
      Svårt (dvs typ en kvart-halvtimme) att somna, sen vaknade jag mellan 4-8 gånger på natten. Efter ett par månader tog jag upp hunden i sängen, då vaknade jag bara 2-3 gånger, sen 1-2 och nu 0-1 gång.
      Innan kunde jag somna på ett par minuter och sen sova gott heeeela natten. Någon enstaka gång kunde jag vakna pga smärta eller att jag var kissnödig, mer normala uppvaknanden liksom.
      Men nu ska jag liksom bygga upp ”tröttheten” så att säga så jag får mer kvalitativ sömn eller nåt.. Jag fattar inte heller riktigt men det är väl bara göra som doktorn säger liksom..?
      Får se om jag kan hålla mig vaken tills jag åker hem från jobbet…

Kommentera

