Gungeligung

Ja, på vägen ner till Göteborg var det inga problem att hålla sig vaken, det ringde upprepade gånger eftersom samtalen bröts hela tiden (hej urskog utan täckning haha!)

Men hem! Jisses! Zzzz… Mötet tog mycket kraft rent mentalt och min hjärna blir typ överhettad när den måste leta efter saker (toaletter, matställen, från vilket spår tåget går osv osv)

Blev 12,5 timmes arbetsdag idag. Fint med några övertidstimmar hähä!

Men vilken skillnad det var på tåg!

MTR, första klass
Inklusive frukost och påtår. Fräsch toalett, mycket trevlig personal och ännu fräschare vagn  och säte. Inte så mycket folk. Gott om plats ändå, breda säten.
Gratis wifi.
Pris: 385 kronor Sthlm – Gbg

SJ, andra klass
Inga måltider ingår. Stopp i toaletten, trevlig personal, ganska fräscht. Tyst avdelning  (som stördes av folks mobiler ett antal gånger så jag störde också när jag väckte min stolsgranne för att gå på toaletten).
Massor av folk. Ganska trångt, breda men typ korta säten. Snålt med benutrymme i fyrsitsplatsen med bord.
Gratis wifi.
Pris: 485 kronor Gbg – Sthlm

Varför jag åkte SJ hem? Annars hade jag kommit hem vid 22.00 och inte 19.00. Enda minuset med MTR, de hade ingen avgång som passade mig när jag skulle åka hem… 😉

Men jag säger så här, kan ni välja – Välj MTR!

Hunden var lite extra glad när jag kom hem, så nu ligger han i princip i knäet på mig haha!

(Det skulle varit en bild här också men min mobil avled lite, sög ut batteriet fullständigt tydligen haha!)

Kommentarer till: "Gungeligung" (2)

  1. SJ har fått mig att undvika tåg helt och hållet för det mesta, åker Swebus istället så kommer man iaf fram när man ska! Men kul att det har kommit ett bra alternativ, ska testa MTR nästa gång jag ska åka tåg.

Kommentera

