Ja, efter onsdagens intensiva 13-timmarsdag på jobbet så var jag ganska slut i huvudet när jag kom hem. Sov stenhårt i hela fem timmar men dagen efter hade varken hjärnan eller kroppen återhämtat sig än så jag mindes knappt ingenting av det som sas fem minuter tidigare…

Höll på att somna på förmiddagen, på eftermiddagen också och en kvart innan jag skulle gå hem kom min gruppchef in till mig och ville ha hjälp med ett skitkrångligt ärende. Vi krockade helt enkelt kan man säga och när jag bad honom att vara tyst eller lämna mig ifred (försök själva tänka när nån står bredvid och hetsar) så gick han. Och smällde igen dörren efter sig. Mmmoget. 😛 Å andra sidan vet jag faktiskt att han också sover lite så det var ju en dum idé att tro att vi skulle kunna samarbeta under såna premisser. Bad om ursäkt i ett mejl senare för mitt dåliga humör men jag har inte fått något svar.

Idag har jag pratat med både min psykolog (gjorde jag igår också) och vårdcentralen.

Vårdcentralen alltså… Fick prata med en sjuksyrra som … ja.. alltså, de brukar vara jättebra där men just den här var ju lite, eh.. speciell.
Jag bad att få en tid till en av läkarna i Dr Bras läkargrupp (han är tydligen fortfarande tjänstledig, kom tillbaaaaaaka nu!!) och förklarade varför; att jag typ somnar på jobbet plus att psykologen sa att jag skulle tillbaka till läkaren.
Sen säger jag att jag struntar i exakt vilken läkare det blir som tar hand om mig för tillfället, jag vill bara ha ett blodprov.

SSK: ”Vad skulle ett blodprov ge?”
Jag: ”Ja eftersom jag är så trött vill jag kolla om mitt järnvärde är som det ska”
SSK: ”Jamen du SOVER ju inte, det är ju klart att du är trött! Det där får doktorn bestämma”

Sen började hon hatta fram och tillbaka med olika läkartider och typer av läkare och i slutänden var det liksom som att hon bara pratade med sig själv. Blev snurrig av att lyssna på henne… Tillslut blev jag sur och sa en tid hon hävt ur sig nånstans i mitten, den låg närmast i tiden nämligen. Jisses!

Grejen är att jag har fått ytterligare ett symptom, men det behåller jag för mig själv i nuläget, det är lite ”TMI” så att säga. Vi kan säga att det har att göra med en av de sakerna man gör på toaletten haha!

Psykologen sa att hon tyckte vi skulle skjuta på mitt besök till henne tills efter jag varit hos doktorn. Och att jag inte skulle ha på mig min Fitbit eftersom, om den visar fel, jag tror att jag är tröttare än jag är när den bara registrerar mellan 4-5 timmars sömn per natt.

Ja, varför inte!? Våra hjärnor är ju duktiga på att stöka till det ibland. Ska testa att ta av den inatt. 🙂

Vad gör ni då?

Jag har ätit årets första glass (jag vet, jag är lite seg men men..) Åt en Daimstrut som nog legat i kioskens frys sen förra sommaren, den var inte alls god…

Kommentera

