Samtal utan bitterhet

Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska fixa det.

Har utvecklingssamtal med min gruppchef snart. Och ärligt talat har jag börjat ”trampa vatten” på jobbet. Jag kommer ingen vart, trots att jag gång på gång visar att jag är bra på det jag gör och har viljan att bli ännu bättre. Tyvärr blir jag motarbetad. Mest för att jag inte har snopp. Försöker hitta annat men det är svårt att hitta ett jobb där jag kan jobba hemifrån när nöden kräver eller ta med hunden… Så, jag försöker att inte bli bitter över mitt lilla hamsterhjul, jag älskar ju min hund och utan honom skulle jag gå under. Så jag… gillar läget! 😉

Vi har fått 6 A4-ark med frågor att besvara innan samtalet. Har skrivit om ett par gånger. Jag låter nämligen både bitter och skitförbannad haha!

Sen är det dags för ”löneförhandlingar”. Varför jag skriver ”löneförhandlingar” är för att jag fått höra av relativt säkra källor att det i år inte kommer bli någon direkt förhandling utan högste hönset har bestämt att gå på fackets linje, 2.2% rakt över, oavsett vad du har eller inte har åstadkommit på jobbet senaste året.

Ska nog sluta jobba så inihelvete bra, om jag inte får en morot kan moderbolaget och dess snåla chefer dra åt helvete. Faktiskt. Så kan man säga.

Oj. Nu börjar jag bli bitter och hatisk igen. Ska nog ta och vila lite innan det är dags för lunch haha!

Vad gör ni? Här skiner förresten solen! 😀

Kommentarer till: "Samtal utan bitterhet" (6)

  1. När jag läste det här låg jag på sängen och flämtade som en döende fisk på torra land. Denna värme…

    Ja löneförhandling. Det har inte vi heller, vi blir _presenterade_ med en lön och sen är det bara att bocka och buga. Jag släpar rätt hårt efter de andra men lär aldrig komma ikapp, pendlar mellan ”jag skiter i det, har faktiskt en bra lön så ge dig” och ”faaaaaaaaaaaaaaaaaaannnn”.

    • Råkade få syn på en del andras löner och blev fan skitsur, det finns de som jobbat kortare tid än jag, och INTE har utbildning i det de gör, men har mer än jag i lön. Fast de har ju kuk i och för sig… dåligt.
      Har ändå relativt bra lön eftersom jag jobbar privat men alltså… gaaaaaaaaaaaah!
      Ska jag ha högre lön får jag flytta på mig helt enkelt.. *surfar in på ams.se*

      • Jag kan inte fatta att det är såna könsskillnader! Hos oss ser det lite annorlunda ut, skillnaderna beror mer på vilken ort och när man blev anställd. Vår senaste rekryt, hen med problemen du vet, kom in på 7500kr mer än jag! Okej hen är äldre och har skitbra erfarenhet men vi jobbar med exakt samma sak och hens tidigare erfarenheter är INTE vad vi jobbar med nu.

        Tror du jag får 7 papp i nästa löneförhandling?

      • Eh? Om hen inte har erfarenhet av de arbetsuppgifter ni gör så är det väl inget skäl att ge hen så mycket mer i lön? Märkligt.

        Hehe, du kan ju försöka! Jag brukar alltid dra till med dubbelt av det jag vill ha, sikta mot stjärnorna, nå trädtopparna 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Men du, ibland har man faktiskt anledning att vara bitter och hatisk. 😉

    Jag valde att kliva av ”karriärstegen” när jag bytte till mitt nuvarande jobb, så lönen blir därefter… men jag har valt det själv och trivs bra av andra anledningar. 🙂

    • Visst är det så? 🙂

      Skulle också vilja göra det, just nu har jag inte råd att göra det men en dag ska jag ”flytta hem” till Dalarna. 🙂 Och DÅ! 😀 ♥

Kommentera

