Anställ mig (inte)!

Mmm, ska på anställningsintervju snart. Har ju ett jobb redan. Tjänar ganska bra men kommer ingen vart i företaget så jag ser mig omkring efter en arbetsplats med större möjligheter att utvecklas.

Fick en intervju hos en konkurrent och så långt är det väl bra men själva arbetet i sig är inte överdrivet roligt faktiskt. Helt nya arbetsuppgifter och jag får inte chans att utveckla de färdigheter jag samlat på mig under alla år. Jag får alltså börja om på noll.

Men! Jag tänkte så här – Jag går dit, visar upp mig, pratar om hur väldans bra jag är på det jag gör nu och hoppas de återkommer när en mer lämplig tjänst för mig blir ledig.

Dagens horoskop var ju oroväckande korrekt dessutom…

Kräftan

Du har blandade känslor inför ett möte eller en sammankomst av något slag. Möjligen blir du just nu lite spänd i stora grupper.

No shit? 😛 😉

Inte särskilt nervös faktiskt, hade nog varit ett vrak om jag varit arbetslös, nu har jag ju ändå mitt på det torra så att säga (än så länge i alla fall). Kanske därför jag kan gå in och bara vara mig själv, säga vad jag vill ha och liksom inte behöva skämmas för mig haha!

Vad gör ni idag då?

Kommentarer till: "Anställ mig (inte)!" (3)

  1. Spännande, lycka till! Eller inte, beroende på om du vill ha jobbet eller ej. Men som du säger, alltid bra att se sig om och när man inte desperat måste ha jobbet kan det kanske rent av vara skoj att gå på en intervju!

    • Haha! Jo, det gick bra. Den ena av cheferna som var med på intervjun sålde verkligen in företaget och lockade med än det ena än det andra, den andra chefen var lite mer tillbakadragen och avvaktande.
      Vi skulle tänka över saken till efter semestrarna, men det lutar åt att jag byter arbetsplats faktiskt. Ska tänka lite till bara (och hoppas de fortfarande vill ha mig i höst haha!)

  2. Låter kanon 🙂 bättre å byta än att ha en arbetsplats som gör att man mår dåligt. Skapar bara ångest. Tänk inte för länge bara. Själv gör jag inget vettigt eftersom jag fick massa förbud efter jag stelopererade min bråkiga tå.

    Trevlig midsommar 🙂

Kommentera

