Den 40-åriga filosofen

Ja. Nu är det ju ett tidsinställt inlägg men jag funderar  ändå, filosoferar, tänker, funderar.

När jag fyllde 30, då vaknade jag upp på min födelsedag och kände ett sånt skönt lugn. En trygg förvissning om att jag blivit bättre helt enkelt.

Nu fyller jag 40. Vad ska hända? Hur kommer det kännas? Alls? Eller kommer jag bli en tant i ett slag? Kanske ännu bättre? Jag märker att ju äldre jag blir, desto mindre bryr jag mig om vad andra tycker, jag gör saker för min skull, för att jag vill, och jag skiter i vad etablissemanget säger 😉

Jag skäms inte längre för mig.

”Är hon inte för gammal för att klä sig så där? Lyssna på sån musik? Göra si och så och sådär?”

”Nej. Nej. Nejnejnej. Dra åt helvete nu”

Ungefär så. 😉

Och förresten, vaddå ”för gammal” för ditt eller datt? Kan man vara för gammal för att få vara sig själv? Näe.

Så länge du inte skadar dig själv eller andra ska folk faktiskt skita i hur du klär dig, vilka intressen du har eller vilken musik du lyssnar på. Sådeså!

Hur som helst, när du läser det här hoppas jag verkligen att solen skiner på Teneriffa så jag kan få lite färg på min bleka lekamen haha!

Dags för 40-årsfirande whoooop!

(Kommer eventuellt godkänna kommentarerna, annars ligger de kvar tills jag kommer hem)

Från mig, till mig 😉 ❤

Kommentarer till: "Den 40-åriga filosofen" (13)

  1. Det känns inte annorlunda. Jag lovar att de e bara siffror på ett papper. Förutom fler skador då… på 8 månader har jag lyckats slita av främre korsbandet igen, steloperera en tå å pajat en disk i handleden :p men sinnet e ungt 😀 så välkommen till andra sidan 40-års strecket 🙂

  2. Jag är inte riktigt 40 än men kommer snart dit… Är dock tacksam över att ha blivit äldre. Det är kanske (eller snarare förmodligen) min mobbade bakgrund som gör det men det tog väldigt många år att bli nöjd över _mig_ och trygg i mig. När jag var 20 hade jag inte det – det är mkt bättre att vara 38.

    • Precis! Samma här, svårt att ”lära om” när man i så många år fått lära sig att man inte duger. Men fy fan vad bra vi är! ❤

  3. Och grattis förresten 💚🍷🍷
    Kramar

  4. Grattis i efterskott. Det är skönt att bli äldre, inte som många som önskar att de vore 17 år igen. Ung och dum nej tack. Möjligtvis kan jag tänka mej 17 i kroppen, lite mindre ont och starkare. Ha en skön semester.

    • Haha! Ja, precis! Ung och dum igen, nope! Hellre några år på nacken och vara tacksam för att internet inte fanns (i samma utsträckning i alla fall) på den tiden man var tonåring. 😀

  5. Nemos matte sa:

    Tittar in här efter ovanligt lång nätfrånvaro och ser att du tydligen har både semester och födelsedag. Grattis! 🙂

    Jag fyllde ju 40 för några år sedan och kunde konstatera att jag inte märkte någon större skillnad mot dagen innan då jag var 39… märkligt nog. Hade nästan trott att jag skulle vakna med rynkor, grått hår och löständer. Snacka om antiklimax. 😉

    Hoppas du har det alldeles, alldeles underbart! ❤

    • Haha! Ja, jag blev också lite förvånad. Sov nämligen över nio timmar och kände mig precis likadan som dagen innan, skitmärkligt 😉

      Har haft det superskönt! Kommer ett litet bildinlägg om en strax 😉
      Kram! ❤

  6. Grattis på 40-årsdagen, det är stort! Njut och ha det gott i solen nun!

Kommentera

