Som vanligt

Ja, nu är det nästan som vanligt igen. Oskönt att vara tillbaka på jobbet på det sättet.

Chefen hävdar hela tiden att vi har ”öppen kommunikation” på företaget, ingen annan håller med och det viskas i korridorerna som aldrig förr. Både chefer, gruppledare och kollegor bara släpper saker och förutsätter att någon annan ska ta hand om deras jobb. Igår fick jag reda på att en gruppledare bestämt en sak (som väldigt mycket involverar mig och mitt jobb) med två andra förra veckan men liksom gett fan i att informera mig om vad som bestämts.

Om jag är trött på gubbjävlar? Väldigt.

Å andra sidan!

Det är sommar och semestertider, vilket innebär mindre trafik och färre kollegor på kontoret. Inte så överdrivet mycket att göra heller just nu. Skönt det. För jag sov inte så mycket inatt. 😀

Hade precis gått och lagt mig, hunden kom upp i sängen och jag är på väg att somna… då sätter han sig upp, börjar stöka omkring och hoppar plötsligt ner och sätter sig nedanför sängen istället.

”Pruuuuuuuuuuuuuuutt!” hörs det.
”Fan också” tänker jag.

Försöker få upp honom i sängen igen, han kanske kan hålla sig?

Nä.

Bara kliva upp, ta på sig kläder, ta ur bettskenan och traska ut med den superduperjättekalasbajsnödiga hunden.
wpf_121558
Vi traskar runt i tjugo minuter.

Han kissar en gång, nosar på sjuttitolv olika kottar, stenar och löv, hoppas på att jag ska kasta Frolic åt honom och blir skitsur när jag inte gör det. Så där går jag, som ett jävla åskmoln för att hundjäveln inte akutpanikbajsar och så hunden då, som känner att jag är skitsur, lufsar ungefär tre meter framför och vägrar bajsa ens litegrann… gaaaah!

Kommer in. Klär av mig, sätter in bettskenan och lägger mig i sängen och försöker få ner pulsen.

Tassar över golvet. En liten fnysning (”får jag lov att komma upp i sängen?”) och sen en jävligt nöjd mastiff i änden av sängen.

Kan inte låta bli att le. Sen tänker jag att det har ju faktiskt hänt att jag själv varit jätteakutbajsnödig och sen när jag väl sitter där så var det bara luft.. Jaja, tur att hundar lever i nuet haha!

Inte var det nån särskild panik imorse heller, men men… 😀

Dags att försöka göra lite nytta då, finns väl alltid nåt att göra här på kontoret? Städa typ 😉 😛

Kommentarer till: "Som vanligt" (6)

  1. De är verkligen asknepiga på ditt jobb 😳 Så jäkla tråkigt!

    Haha nöjd skruttvovve! Älskar djur!

    Ha en riktigt fin dag!! Jag ska masa mig upp ur sängen och testa magen lite, det är preggofika idag och jag vill verkligen gå. Tänk dig ett café med upp till 15 valrossar i varierande storlek som vaggar runt 😂

    Kram

    • Ja, jag önskar innerligt att jag kan få byta jobb snart hehe! 😉

      Det går liksom inte att vara sur på honom heller, han är ju hund. Och hundar gör ju som hundar gör, bara gilla läget haha! Sen vet jag ju att han blir extremt obekväm när jag är sur, det är därför han inte ligger i soffan med mig när det är hockey… jag blir lite lätt upprörd då nämligen och det gillar han inte alls..

      Åååh! En syn för gudar! 15 vaggande valrossar med koppar och fikabröd i händerna, underbart! ❤ ♥

      Kram!

  2. Nemos matte sa:

    Ha ha ha, igenkänningsfaktorn på detta… XD Är så extremt tacksam att jag bor i villa och kan släppa ut hunden i trädgården när han är ”nödig”.

    Hoppas du hittar ett trevligare jobb snart! Tar rätt mycket energi när man inte trivs på jobbet…

    • Mmm, grejen är att jag inte tror han skulle göra ifrån sig på tomten om jag kunde göra så. Han kissar bara på tomten när vi är i stugan, ska han bajsa säger han att vi måste gå ut…
      Hundskrälle! 😉 Å andra sidan tacksamt eftersom vi inte har gräsmatte-tomt utan mer skog och blåbärssnår-tomt haha!

      Ja, just nu känns det lite kämpigt faktiskt… Det kanske går över. 🙂

Kommentera

