Semesterplaner

Snart bara tre veckor kvar, sen är det semester igen! 😀

Då blir det stugan och bara lufsa runt och ha det bra. Eftersom det blir så sent är nog alla blåbär slut men det gör inget, bara att vara däruppe är som balsam för själen!

Vädret är sekundärt men visst är det skönare att promenera i solsken än i hällregn haha! Och det är lättare att läsa i hängmattan när inte sidorna i boken klistrar ihop sig av regnet så klart… 😉

Sitter och blir lite sur och irriterad på en kollega (iiiiigeeeen) men så kom jag på att hjärnan, den är ju faktiskt helt fantastisk. Det visste jag ju redan tidigare men idag ramlade jag över en artikel i tidningen Land som handlade om just hjärnans förmåga och påverkan på vårt mående. Så jag började le och tänka på min fyrbenting istället 🙂 ❤

Jag har ju märkt att jag får mer ont när jag mår dåligt psykiskt, när jag gnäller och ältar om hur ont jag har, så jag gör det ytterst sällan numer och… tadaaaa! Jag har fortfarande ont 24/7 men inte alls lika illa som innan. Framför allt innan jag fått min diagnos, då var jag uppe på 8-9 på smärtskalan. Det händer ytterst sällan numer, och när det gör det så beror det på att jag inte lyssnat på kroppen och gjort för mycket, inte för att jag gnäller 🙂

Hur som helst, här är artikeln → ”…Du mår som du tänker”

Saker som gör mig glad – 

4288

puck

wpf_7979

wpf_121032

family

(2 i 1, Minioner och familj. Effektivt så det förslår haha!)

Listan kan göras förfärligt lång men tja, ni hajar grejen va?

Vad gör dig glad?

Kommentarer till: "Semesterplaner" (3)

  1. Nemos matte sa:

    Läste artikeln och kände igen en del från KBT. Man måste lära sig tänka om och det är ju rätt hoppingivande att det tydligen går att omprogrammera sin hjärna! 🙂 Men det är inte så enkelt för den som lider av en regelrätt depression… blir lite provocerad av budskapet att man ska välja glädje. Ibland har man inget val. Ibland är livet för jäkligt och ibland blir man faktiskt psykiskt sjuk och kan därför inte välja. Men som sagt, jag tror på att man kan träna sin hjärna precis som man kan träna sin kropp! För vissa krävs det dock mer jobb än för andra.

    Herregud vilken utläggning, får skylla på att jag dricker vin och är lite tjatig… 😉

    Vad gör mig glad? Min hund, vänner, familj, vänlighet, att jag får bo på världens bästa ö, solsken, beröring… utan inbördes ordning! 🙂

    • Precis! Tror inte ett dugg på att man kan ”tänka sig glad” när man har en depression, då är det ”robotpiller” som gäller (älskar antidepressiva, när man är deprimerad alltså, de är fantastiska!) 😀

      Hihi! Inte var du tjatig, bara en skön reflektion tycker jag! Vad var det för vin? Jag har en box Oude Kap (vitt) hemma just nu, supergott! 🙂

      • Nemos matte sa:

        Också vitt vin (rödvin känns inte ”sommar”!), Lindeman’s Chardonnay var det denna gång. 🙂

Kommentera

