Livets orättvisor

Cancer.

Denna helvetes skitsjukdom.

Jag började min fredagsmorgon med ett dödsbesked. Jag vet inte helt säkert varför det tog mig så hårt. Vi var ju bara kollegor. Och jag visste ju att han var jättesjuk och i princip bara väntade på döden. Men jag var nära tårar många gånger under dagen och när jag tillslut kom hem kom också tårarna. I omgångar. Mindes hans röst, hans skratt, sättet han pratade på, hela han. Och den där jävla insikten, att vi aldrig kommer ses igen, vad ont den gör! 😥

Vi jobbade ganska tätt under våra femton år tillsammans. Klart man blir ledsen. Klart man grinar lite. Klart man saknar honom. Även om jag ibland kunde bli vansinnig på att han aldrig kom till saken, att han alltid var tvungen att göra backup på sina backuper, och sen göra backup och spara alla papper också. ”Man vet aldrig”. Näe, precis. Man vet aldrig. Cancerhelvetet kan komma och äta upp en inifrån. Jävla kuksjukdom!

Har vädrat min sorg både på FB, Twitter och Instagram vilket ledde till att en kollega hörde av sig via sms och undrade hur jag mådde egentligen.

Ja, jag vet inte. Varför tar det mig så hårt? Jag vet inte, jag tyckte väl om honom? Ja. Det gjorde jag. Väldigt mycket trots allt.

Vila i frid kära H, spela trummor med Bob Marley och Johnny Cash däruppe kära du, vi ses på andra sidan! ❤

Kommentarer till: "Livets orättvisor" (4)

  1. Beklagar verkligen, hemskt att förlora människor alldeles för tidigt. Vidriga cancer!

  2. Nemos matte sa:

    Jepp, det är en skitsjukdom. Jag tror vi alla känner nån som drabbats av den. Min mormor dog, min moster överlevde. Så man går ju och funderar på vem som ska drabbas nästa gång – man själv eller nån annan man känner? Fy fan vad jag hatar cancer.

    Beklagar verkligen. Klart det tar en hårt om man gillat varann och jobbat ihop så länge!

  3. Tack så jättemycket för er omtänksamhet, det värmer! ❤

Kommentera

