En måndag i juli

…. kan man roa sig med att, klockan 06.20, hälla ut ungefär en liter spolarvätska i baksätet på bilen. Om man vill alltså.

Nu ville ju inte jag det, det bara blev så ändå och där startade liksom min vecka. Klara, färdiga… GÅ!

Suck.

Sen kom chefen in och ojade sig och sa att han såååå gärna vill ha kvar mig på jobbet, men det enda han vill erbjuda är andra arbetsuppgifter (det är liksom inte dem det är fel på), inga andra förmåner. Såatte… Förhoppningsvis kan jag lämna in min avskedsansökan om en månad 🙂

Nåja, måndag var det ja.

Lugnt på jobbet, har egentligen ingenting direkt att göra så jag sitter väl här och rullar tummarna då, medan jag kan. Har en grej att göra men den måste jag vänta med till imorgon eftersom kollegan som ska hjälpa mig med den bestämde sig för att ta längre semester än planerat…. Alltså, jag oooorkar inte..! Vad fan jobbar jag med för tratthattar?!

Ska också börja göra så. Ta ledigt lite när jag vill, inte bry om ifall det stökar till för nån annan, bara göra som jag vill. Verkar funka så för både kvinnor och män så jag får väl lägga arbetsmoralen åt sidan ett tag och inte bry mig om andra en stund (vette fasen hur jag ska lyckas men men) 😯

Hur startade er dag?

mondaydog

Kommentarer till: "En måndag i juli" (1)

  1. Fy, hoppas dagen blev bättre och att du får sluta på topp! Och att du inte behöver vara kvar alltför länge på jobbet alls!

Kommentera

