Ombytlig

Ja, vädret är ömsom störtregn och åska och ömsom solsken och 26 grader varmt.. Blir ju en aning ambivalent när jag ska välja kläder på morgonen faktiskt haha!

En annan som är ombytlig är den där kollegan som ofta retar mig till vansinne. Idag var det helt plötsligt inga problem att hjälpa mig. Möjligt att det har att göra med att jag två gånger på raken givit honom (välförtjänt!) credd för grejer han gjort. Credden har också givits offentligt, så våra kollegor fått se/höra om kollegans ”stordåd”. Var det bara det som behövdes? Att jag ska stryka den rasistiska mansgrisen medhårs ett par gånger? Okej, bra så. 😉

Får ni credd för det ni gör? Oavsett det är på jobbet eller någon annanstans?

brajobbat

Kommentarer till: "Ombytlig" (6)

  1. Lager på lager är perfa nu! Sketväder.

    Min man är världsbäst på att uppmuntra och tala om när nån gjort bra. Jag försöker lära mig av hobom 💚

    • Blev en lång klänning idag 🙂

      Åååh, vilken bra människa han är! Jag tror vi måste bli bättre, rent generellt, på att ge varandra beröm. Det känns som din man är ganska ovanlig i det avseendet faktiskt 😉
      Kraaaaaaaaam! ❤

  2. Jag längtar efter åska, här är det så varmt och klibbigt att jag inte vet var jag ska ta vägen!

  3. Nemos matte sa:

    Woohoo! Nu kommer jag åt din blogg igen! 😀 Har förvägrats tillträde ett par dar. Teknikens gåtor!

    Tycker nog faktiskt att jag får uppskattning när jag förtjänar den. 🙂 Har med åren blivit rätt bra på att ge andra credd också, om jag får säga det själv… 😛

    • Alltid lika kul att du är här! Saknar dig ju! 😀

      Åh vad bra! Det blir liksom en lite extra bra dag när man får beröm för något tycker jag. Känns faktiskt bra att ge också 🙂

Kommentera

