Dubbelt upp

Av typ allt!

Jag brukar, av erfarenheten vis, inte handla;

  1. På fredagar
  2. Löningsdag
  3. När jag är trött

Nu tänkte jag vara lite smart eftersom det var nästan tomt i kylen, genom att handla via nätet och få varorna hemkörda.

Jo. Tanken var ju god, men det gick inte så jädras bra det där faktiskt.

Upptäckte nämligen att jag missat den där lilla texten, ”ta två – betala för en”(en hel del faktiskt) varor, antalet är nämligen förvalt så trycker man ”Köp” så blir det dubbelt upp per automatik. Så man skulle kunna säga att jag nu, bland annat, har frukt för ett helt kompani.

Missade dessutom att kolla vikten på valnötterna. Trodde det var en stor påse valnötter, 200 gram, men jag hade tydligen bara köpt 50. Vet ni hur mycket 50 gram valnötter är? Ungefär 7 och en halv valnöt. Ungefär alltså.

Visserligen bekvämt att få allt hemkört, men jag måste ändå åka och handla i helgen (nötter till min müsli till exempel) så det känns lite … eh… onödigt eller så.

Nåja, hoppas ni får dubbelt upp av allt ni önskar och behöver idag!

Kommentarer till: "Dubbelt upp" (1)

  1. Haha åh, som det kan bli!

Kommentera

