Byggsommar

Ja, jag jobbar ju typ i den branschen. Bygg och spräng och riv ungefär och så här på sommaren, tja… då blir det väääldigt mycket ofakturerbart eftersom typ alla byggjobbare har semester. Och om de har semester så har jag i princip inget att göra.

Förutom att städa kontoret, men alltså, jag kan liksom inte städa nåt som inte behöver städas. Så jag rullar tummarna, väntar på att tiden ska gå, fixar lite så jobben till hösten ska gå lättare, funderar på hur jävla långsamt tiden kan gå, blir skitglad när telefonen ringer (till och med när jourtelefonen ringer, då vet man att det är lite att göra haha!) och fikar med kollegorna.

På ett sätt är det skönt att jobba när alla andra har semester men samtidigt blir jag fan rastlös av att inte ha något att göra…!

Passade på att skriva ett inlägg åt hunden (han har ju lite svårt att öppna datorn själv.. 😉 😛 ) – ”Schyrrebyrre matte!

Apropå att bygga så känner jag att jag vill snickra ihop nåt snart. Vad vet jag inte direkt. En altan? Ett staket? Ett förråd? Hmm… Eller så får jag helt enkelt ta en liten tripp till gymmet haha! Det borde bota ”kliet” att arbeta med kroppen 🙂

Näe, nu måste jag faktiskt röra lite på mig, börjar få ont i ryggen av att bara sitta. OH! Jag kom på en grej! Jag kan ju göra statistik! Diagram… åh, jag älskar faktiskt diagram. Borde nog blivit statistiker istället haha! Siffror alltså, love it!

shortawesome

Ifall nån undrade bara… 😉

Kommentarer till: "Byggsommar" (2)

  1. Haha, känner igen det där! En sommar roade jag mig med att läsa Genevekonventionen för att ha något att göra. Då har man tråkigt!

Kommentera

