Sooooon!

2 och en halv arbetsdag kvar, sen två veckors semester i stugan. Fy fabians vad det ska bli skönt!

Den här gången låter jag symaskinen stanna hemma och tar bara med mig datorn och lite träningssaker. Skulle vilja ha ett sånt där nätdraperi också, hmm… kanske finns att köpa nånstans..?

En annan grej jag behöver köpa är en sån där analog kaffemaskin… fasen heter de då!? En sån där ni vet… som man lägger kaffepulver i, häller över varmt vatten och sen pressar ner nån grunka så det blir kaffe. En kaffepress?

*letar på nätet*

Presskanna!

Herrejisses, var det så enkelt haha! Märker nämligen att det slösas kaffe hemma och min bryggare (älskar den för övrigt, födelsedagspresent från min bror för typ eh… 15 år sen typ? Fantastisk bryggare!!) har som minsta mått en balja kaffe/2 stora muggar. Enda nackdelen med den faktiskt. ♥

Hade en Bodum förut så jag skulle nog köpa en uppgraderad version. Hittade en på Bagaren & Kocken för 349 spänn (även bilden är därifrån).

Visserligen 3 koppar men det behöver man ju inte göra bara för att det går!

pressbryggare

Himla synd att jag inte kom på det innan jag fyllde år haha!

Vad gör ni?

Kommentarer till: "Sooooon!" (2)

  1. Två stora koppar är vad jag tar till frukost, en kanna som ”bara” gör tre koppar hade varit otroligt slöseri för mig. Gud så skönt det låter med tid i stugan, avkoppling och vila verkligen.

    • På vardagar dricker jag bara en kopp till frukost och sen resten av kaffet på jobbet, max tre muggar på helgerna. Älskar verkligen kaffe men min mage har börjat protestera haha!

      Ja, det ska bli superskönt! Längtar verkligen! 🙂

Kommentera

