Livet på landet

Lämnade solsken och 21 grader för gråmulen himmel och 11 grader… jodå. Semester var det ja! Nåja, det var ju faktiskt inte solsemester jag var ute efter, den har jag ju haft redan 😉

Kom upp igår så jag gjorde inte mer än åt mat, tittade på en film och gick och la mig halv tolv. Kan meddela att det är väldans trångt i sängen. Hemma har jag en på 105 cm, den som finns här är på 80 cm! 😯 Blir trångt om saligheten men men… Har i alla fall tagit in hundens tjocka dyna från bilen så jag kan sparka ner honom på golvet om det behövs haha!

Idag vaknade jag återigen till strömavbrott (gjorde jag förra året också haha! Starta en ny tradition kanske? 😉 😛 )

Fick, efter tre försök, äntligen fyr i kaminen så jag kunde värma vatten till kaffet. Att det tog tre gånger beror på att det inte fanns en endaste liten bit tidningspapper jag kunde använda. Normalt behöver jag bara en gång på mig för att starta en brasa. 🙂

wpf_8183

(Blev ju en rätt snygg bild ändå, på andra ”brasförsöket” haha!)

Hur som helst, strömmen kom tillbaka efter några timmar så jag kunde laga mat i alla fall. Har roat mig under dagen med att plocka en massa blåbär, läsa, lösa korsord, färgat håret och försökt ignorera att jag är yr och har magkatarr… Semestertider ska vara lugn och ro och hälsosamt va? 😛

Jaja, nu ska jag titta på Morden i Midsomer och äta mitt nya favoritsnacks Friggs riskakor Linfrö & Rosmarin, yummy!

Kommentarer till: "Livet på landet" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Härligt med brasa! Har också semester och hade väntat mig att regnperioden skulle börja nu, men nope! Fortsatt vattenbrist. Har aldrig längtat så mycket efter regn… behövs en syndaflod om grundvattennivåerna ska återställas till det normala.

    Ha det riktigt skönt och mys i massor med vovven! 🙂

    • Hmm, här är det väldigt blött.. Skulle behöva såga upp mer ved men det är dyngsurt alltihop 😦

      Tackar tackar och tack det samma! Njuter varje sekund! ❤

Kommentera

