Flubber

Mmm, känner mig fluffig och fladdrig i kroppen idag. Jag lär mig aldrig tydligen.

Socker gör att magen får spel, den blir bubblig och uppblåst.

Borde ha nån sorts påminnelse som ger mig en liten stöt varje gång jag tänker tanken att köpa skitmycket godis och glass.

Söndagen har i övrigt gått i matens tecken. Gjort några matlådor och ätit vansinnigt goda pannbiffar. Jädrigt lätt att det blir gott när köttet kommer från en gård en halvmil bort bara, skärgårdskött alltså. Frigående djur i stora hagar nära skog och hav, kan inte bli annat än bra. 🙂

På promenaden stötte vi på ytterligare en ouppfostrad, okopplad hund…. Pulsen gick upp i 150 när jag såg att hunden sket fullständigt i sina ägares Staaanna!” och jag tänkte att det här… *hunden kommer närmare* … kommer gå jättebra! Jag satte min hund och inväntade den lilla sprallapan som överlyckligt rusade mot oss. En taxvalp! ❤ Höll ju på att dö sötdöden på stört! Och grejen med min stora lufs och småhundar… Ja, jag vet inte hur det kommer sig, men han fullkomligen äääälskar dem! Särskilt taxar och dvärgpudlar av någon anledning. ❤

wpf4

”Är det nån där?” 😉

Vad har ni haft för er idag då?

Kommentarer till: "Flubber" (6)

  1. Hoppas han inte älskar att äta dem… 🙈

    Jag sitter just nu med ammande vrålapan och tittar på tv. Min fina man ska försöka lägga skruttrumpa trotspelle. På tv rullar nån hajdokumentär och livet är gott 💚

    Kram

    • Haha! Näe, han är väldigt fascinerad av dem. Typ förundrad över att en hund kan vara så liten.. 😛

      Åååh, vardagsromantik at its best haha!
      Hoppas skruttrumpan somnade skönt och vrålapan tog en skrikpaus mellan ”tuggorna” 😉 ❤

      Kram!

  2. Nemos matte sa:

    Ha ha, ägarna till valpen måste ju ha fått hjärtsnörp? 😀 Med tanke på hur ägare till små hundar ofta betraktar våra stora, menar jag… Taxvalpar är för övrigt bland det gulligaste man kan stöta på här i världen. ❤

    Älskar lokalproducerad mat! De är duktiga på det här på ön, både kött, ägg, grönsaker och numera även mjölk och grädde. Är klart beredd att betala ett par kronor extra för att skona miljön och gynna hembygden. 🙂

    • De var förvånansvärt coola faktiskt, verkade nästan som de varit storhundsägare tidigare i livet 🙂
      Håller med, det här var dessutom en långhårig taxvalp… Avled ju så söt han var! ❤

      Precis! Jag betalar gärna lite extra för närproducerat. Gillar verkligen att det nu också finns kött i lokala butiken. Tidigare var det bara rapsolja och must typ. Hoppas det håller i sig och blir ännu större utbud! 🙂

Kommentera

