Helgpyssel

Inte har jag gjort många knop i helgen  inte. Lugnt  och skönt fram till idag, grannens inneboende drog igång sin usla jädra technoskitmusik på hög volym från för- till eftermiddag. Inte harmoniskt alls. Pulsen går upp eftersom det är stressande musik för mig (för honom är det avkoppling tydligen)

Hur som helst. Om man bortser från att jag hade tvättstugan i fredags (och fick börja 30 minuter senare eftersom grannen kastade in två maskiner 30 minuter innan min tid skulle börja såå…) så har jag pysslat med följande –

  • Lagat mat
  • Klarat två, svåra, banor på Candy Crush Jelly Saga
  • Gjort ny müsli
  • Gått promenader i skogen med den fyrbente
  • Haft Harry Potter-maraton (6 filmer på två dagar)
  • Testat ett nytt nagellack, CND Vinylux. Inte jätteimpad så här långt, svårapplicerat nämligen och det blev inte så snyggt. Ska hålla 7 dagar, vi får väl se.

wpf_174811

Snygga färger i alla fall. Köpte ett mini-kit från Eleven.se. Högerhandens naglar blev inte alls lika jämna eftersom det är svårare att applicera meckigt nagellack med vänsterhanden, om man är högerhänt 😉

Vad har ni pysslat med då?

Kommentarer till: "Helgpyssel" (7)

  1. Snyggt nagellack! Mitt favvomärke är opi. Jag brukar köpa de lite tunnare med lite glitter i, sitter som berget. Jag tycker tjocka lack är svåra, blir aldrig bra på mig!

    Helgen har varit bra 🙂

    Igår hade vi vänner på besök oc det var ljuvligt. Jag tog emot i mysbyxor, vi gjorde vegansk kikärtsoppa med lime, basilika och ingefära. Till det bröd med cashewröra och efterrätten sen fruktsallad och tofuglass.

    A lekte med stora sonen och M bar runt på lilltjejen.

    Sen sov alla som kungar! (för att vara barn alltså haha)

    Kan det bli bättre?

    Kram

    • OPI är bra! China glaze gillar jag också, sitter bra. 🙂

      Just ja! Tack vare det så kom jag på att jag nog ska testa att prenumerera på ICAs vegokasse, måste äta mer vegetariskt känner jag, även om jag älskar kött haha!

      Låter alldeles underbart ju! Fick mamma och pappa också sova som kungligheter sen?

      Nja, svårslaget det där, ni verkar haft en fantastisk helg! 😀

      Kram!

  2. China glaze känner jag inte till! Finns i specialaffärer eller?

    Det är bra att variera sina proteinkällor. Vi äter mer kött än vi borde! Jag äter ofta kött men känner att vi behöver lite annat oxå. Det är ju så himla enkelt att laga god vego mat.

    Hmm mja. Vi är ständiga zombies så man kan väl säga att vi sover kungligt, många gånger varje natt haha

    Ja helgen var kanon faktiskt!!
    Kram

    • Jag köper mina på Eleven.se –> http://eleven.se/china-glaze-b215.html

      Ja, jag är skitdålig på att både äta och laga vegomat, men jag måste ju lära mig det också. Lärde mig ju laga fisk så ingenting är omöjligt haha!

      Haha! Låter underbart att sova kungligt flera gånger per natt! 😉

      Härligt! Kram!

      • Hmm tips;

        Fräs i olja grovriven ingefära (typ 2cm) och hackad gul (en stor) lök. Lägg i två, tre förpackningar med kikärtor, buljong så det knappt täcker, koka upp. Lägg i massor av färsk basilika, mixa slät. Om den blir för tjock kan du späda med mer buljong. Smaka av med limeejuice och vitvinsvinäger. Ät med nåt gott bröd till.

        Världens enklaste soppa! Jag gillar den tjock, lite grötig, snarare än tunn soppa.

        Ett annat alternativ är att köpa falafel i frysdisken och göra wraps med avocado, sallad och annat trevligt. Kanske en sås på créme fraiche och fetaost. Kräver i princip noll tillagning 😂 (Det finns massor av olika falaflar, man får prova sig fram lite. En del är bara torra och ledsna…)

        Ett tredje alternativ; skala och tärna en aubergine, stek tillsammans med lök, champinjoner och tomat. Jag slänger gärna i nötter av nåt slag oxå. För smak och tuggmotstånd 😜 Lägg i en form, häll på ost och gratinera i ugnen. Servera med couscous och en klick fraiche el dyl.

        Sådetså.

        Kramar

      • Oooh! Underbart! Tack så jättemycket! 😀

        Kram!

  3. […] färg och den här gången var det faktiskt lättare att applicera. Möjligt att det där ”kitet” var gammalt eller nåt, men den här färgen (Overtly Onyx) var mycket lättare att måla […]

Kommentera

