Flexibilitet

En grej som jag är tacksam för just nu är att mitt jobb är så flexibelt, eller rättare sagt, det är jäkligt smidigt att cheferna går med på att jag ”vavvar” när hunden är dålig.

Igår mådde han bra, var som vanligt.

Imorse gick vi som vanligt upp fem och innan vi ens hunnit ta på kopplet för morgonpromenad så kräktes han på hallmattan…

Ut på promenad, beter sig inte riktigt som vanligt men gör både 1 och 2 så att säga.

Kommer in och han blir erbjuden mat, vill inte ha.

Gör mig i ordning för avfärd till jobbet men mitt i känner jag att jag måste nog titta till honom (han hade lagt sig i sin säng i vardagsrummet). Kräkts igen. Städa städa…

Åker till jobbet på rekordtid (lite trafik och tur med rödlysen), kutar upp till kontoret och hämtar datorer och jourtelefonen, skickar sms till chefer och kollegor som berörs, sen rusch hem igen (gick nog ännu fortare haha!)

Fem minuter efter att jag skickat iväg mitt sms får jag svar från två chefer som skriver ”OK!” och att de hoppas hunden kryar på sig.

Ibland glimrar de till haha! Eller ja, de är väldigt bra på det sättet på mitt jobb. Sen att de är mansgrisiga stundtals (ganska jätteofta) det kan jag överse med såna här dagar.

Nu ligger mitt fyrbente hjärtegryn i sin säng i köket och sover. Hundrastaren fick ledigt idag eftersom jag vill att han ska ta det lugnt.

Inget mer kräks så jag håller tummarna för att det håller i sig. Har tid till veterinären imorgon men det går ju att avboka. Hoppas på det!

Hur flexibla är de på era arbetsplatser?

Kommentarer till: "Flexibilitet" (3)

  1. Tja jag kan jobba hemifrån om det behövs, behöver egentligen bara meddela kollegorna så de inte börjar leta efter mig. Problemet är bara att mitt jobb är mötesintensivt så en hemmadag kräver att jag inte har nåt inbokat, det händer väl inte så ofta!

Kommentera

