Hysteripanikångest

Ja. Igår var en ganska ”vild” dag, för att uttrycka det milt. Först hunden som blev dålig, sen stressa fram och tillbaka till jobbet, jouren ringde såklart mer än vanligt och i slutet av dagen får jag följande sms från hundrastaren –

”Hej, 

Nu har jag lite tråkiga nyheter….”

De tråkiga nyheterna? Att hon för det första ska avveckla hela sin verksamhet, vilket innebär att jag efter den sista oktober står utan hundrastning och för det andra kommer hon, istället för att gå som avtalat; 2 x 30 minuter, bara gå 1 x 60 minuter på förmiddagen. Det börjar hon dessutom med… Nu på måndag! 😡

Det där med att följa vårt avtal är hon verkligen urusel på.

Även om hon skött sig lite halvdant den senaste tiden så tycker jag lite synd om min hund, han gillar ju sina kompisar (och henne)!

Kastade givetvis iväg ett panikmejl till min chef där jag berättade vad som hänt och att jag försöker lösa det men inte vet hur. Bara så han skulle veta ifall jag beter mig stressat och otrevligt i fortsättningen.

Sen slängde jag in en fråga i kommunens Facebookgrupp. På mindre än en timme hade jag fått tre kandidater! Den som ligger bäst till just nu är en 19-årig tjej som verkar väldigt vettig faktiskt. En skoltrött 16-åring som ligger längst ner på listan och sen en 27-åring som ligger i mitten.
Trodde den senare skulle hamna högst upp faktiskt (på grund av sin ålder… Åldersdiskriminering, jag vet) men näe, 19-åringen verkar vara ett säkrare kort faktiskt.

Känner mig i alla fall lugnare nu.

Dessutom är det snart helg, sköööönt! 🙂

Kommentarer till: "Hysteripanikångest" (2)

  1. Råade på företaget Spare Leash igår (en studiekamrat i Shanghai jobbar med/för dem) och har ingen aning om ifall det finns i Sverige eller något men de hade en riktigt bra idé gällande att hjälpa till med andras hundar. Kanske värt att kolla om det inte löser sig med de kandidater du hade?

Kommentera

