Nygammalt intresse

Ja, mitt biofilmsintresse har legat lite i dvala i några (hundra) år. Mest på grund av att jag innan jag fick min diagnos inte fattade varför det var så jobbigt att sitta i biosalongen eller varför jag fick så jäkla ont i kroppen. Sen, efter diagnosen, så var det helt enkelt så att det inte var tillräckligt intressanta filmer plus att jag blev osäker på om jag verkligen skulle klara av att sitta i en biosalong ever again.

Men, i takt med att åren gått och jag lärt mig lyssna på min kropp så gick jag ju på bio för ett tag sen och såg Ghostbusters. Nu kommer nästa film jag vill se, på bio. 🙂

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn!

Tänk er den i 3D! Whoa!
Jepp, nu ska jag på bio igen.

Vilken var den första filmen ni såg på bio?
Min var ”Gröna ögon från rymden

Jag var sex år och E.T visades samtidigt på vår lokala lilla biograf. Vi småttingar, som inte var gamla nog att se filmen om utomjordingen fick vackert titta på en Disneyrulle en trappa upp, i nån sorts konferenslokal haha! Minns det så väl, hur vi satt där på hårda stolar och tittade på den där katten från yttre rymden som kommit vilse på jorden och sen fick hjälp hem av snälla människor.

Sjukt vilka grejer hjärnan sparar… 😀

Kommentarer till: "Nygammalt intresse" (2)

  1. Oj, gör de film av den? Jag läste boken förra året, ska inte säga något om den men det blir spännande att höra vad du tycker om filmen!

Kommentera

