Lilla husmor

Jag älskar husmorsknep! Nu har jag hittat tre nya (de två sista har jag kört med ett tag) som jag måste testa –

  • wpf_allrengVattna blommorna med iskuber. Släng på några iskuber på jorden en gång i veckan, perfekt dosering och bra om man inte har självvattnande krukor (som för övrigt är en bättre uppfinning än skivat bröd!)
  • Föna kakorna – Glasyr på cupcakes blir extra fint med hjälp av en hårtork. Stelna snabbare? Använd fönens kalluft. Mer glansigt? Använd värme.
  • Citrus till elden – Torkade citrusskal funkar perfekt som braständare då de innehåller oljor som brinner bra!
  • Allrengöringsspray →
    Ta en tom sprayflaska och fyll den med ättika till en tredjedel. Fyll resten med vatten och några droppar diskmedel (jag använder kokossåpa från Devaz). Skaka!
  • Sköljmedel – Ättika och ett par droppar eterisk olja av lavendel. Tvätten blir väldigt mjuk och fin.

Vilket är ert bästa husmorsknep?

Eller ”life hack” som de ofta kallar det i tidningarna. ”Husmorsknep” är väl förlegat? Förresten har jag en liten bok full med såna där knep hemma. Tror faktiskt jag vet var den är till och med. Måste kolla i den och se om det finns nåt som kan nyttjas. Tror den kommer från mormor… 🙂

Kommentarer till: "Lilla husmor" (4)

  1. Ättika verkar fungera till det mesta, tycker mig se att nästan alla husmorsknep kopplade till tvättning eller städning använder ättika. Lite som att väldigt många huskurer har ingefära.

  2. Nemos matte sa:

    Kommer just nu inte på ett enda husmorsknep trots att jag vet att jag brukar använda mig av ett par stycken, ha ha! 😀

    Hoppas att det har löst sig med hundpassningen! Och att du har en skön helg! 🙂

    • Meeen åååh! Där är du ju! SOM jag har saknat dig! Blir ju orolig för dig! ❤

      Ser ut att lösa sig med hundrastare, förhoppningsvis ska vi träffas imorgon för att prata lite och se om alla parter trivs med varandra 🙂

Kommentera

