Andas i fyrkant

Ja. Jag försöker göra det. Andas djupt och känna lugnet inta min kropp. (Alltså, andas in samtidigt som du räknar till tre, håll andan och räkna till tre, andas ut samtidigt som du räknar till tre, håll andan medan du räknar till tre osv)

(Bild från elqvital.se)

Det här med att min hundrastare lägger ner och att jag nu har typ 3,5 vecka på mig att skaffa ny, det är liiiite stressande. Inte blir det bättre av att den tjej som jag måste sätta mitt hopp till har bokat om vårt inledande möte inte mindre än FYRA gånger! Imorse var jag tvungen att fråga henne om hon ångrat sig, men det har hon tydligen inte. Borde alltså kunna tagga ner då?

Icke. Jag vill ha det klart NU! Hatar att göra saker i sista stund men men, gilla läget, gilla läget, gilla läget! Och andas i fyrkant. Sniffa på lite eteriska oljor och andas i fyrkant några gånger till… 😛

Ny tid i helgen. Ställer hon in igen vette fan om jag inte skriker rätt ut…

Som sagt, jag är lite uppe i varv nu och tänkte igår kväll att jag skulle börja göra solhälsningen igen på morgonen. Har av någon anledning tappat den rutinen så jag letade efter ”fusklappen” där jag senast såg den, i köket.

Där var den så klart inte.

Kollade sovrummet. Icke.

Kollade köket igen. Den hade inte magiskt uppstått igen.

Fasen!

Körde en ”jag tror man gör så här”-variant imorse och shit pomfritsel vad stel jag har blivit! 😯

Gissa vem som skrivit ut en ny fusklapp? 😉 Vad gör ni idag?

solh

(Bild från Alvida.se)

Kommentarer till: "Andas i fyrkant" (4)

  1. Men så frustrerande! Kan du lita på att hon sköter sitt åtagande sen när hon inte kan hålla ett möte?

    Vi skulle varit på mammafika idag men lekdejt i måndags, mammadejt igår och frukostfika med en gammal kompis imorgon – nä idag blir det soffan. Dagens andra kaffekoppen är upphälld och lillstrumpan och jag halvligger hud mot hud och gosar.

    Lycka till med vovven!!

    • Ruggigt frustrerande! Särskilt som jag blir superstressad när planer ändras i sista stund också.
      Jag hoppas verkligen det! Funderar på att faktiskt köpa den där övervakningskameran jag var inne på att skaffa när jag fick höra av grannarna att hundrastaren bara gick en gång om dagen och inte två (hon var alltid där två gånger de gånger jag var hemma så jag vet inte var de fått den idén från dock).

      Soffan hud mot hud med den lilla låter som en härlig plan! 🙂

  2. Nemos matte sa:

    Fy fan, sånt där skulle få mig att skära ihop av stress… finns det inga andra alternativ?

    Eh, hur gör man när man andas i fyrkant..?

    • Tyvärr inte. Det står och faller med henne tyvärr. Alternativet är ju att försöka övertyga chefen om att jag får jobba hemifrån halva dagarna tills det löst sig på annat vis eller ta med mig honom till jobbet. Då får han visserligen ligga i bilen hela dagarna vilket inte heller är optimalt…

      Lägger in en bild i inlägget, svårt att förklara annars haha!

Kommentera

