Nerverna utanpå

Ja, jag har haft nerverna utanpå de senaste dagarna nu. Allt på grund av grannen ovanpå. I fredags mådde jag så dåligt att jag hade ångest när jag åkte hem.

Ska svänga in på min parkeringsplats (den där jag betalar nästan tvåhundra för varje månad) och ser att det står en annan bil där redan. Tappar det fullständigt och hänger mig på tutan. Lääänge. Så kommer det en jävla flinapa och vinkar slappt åt mig när han kliver in i sin bil. Som står på MIN plats!

Tur man har en spärr annars hade jag tryckt gasen i botten och manglat det där flinande aset!

Det var inte grannen, det var nån från privata hemtjänsten…

Lagom upprörd kliver jag sen in i min lägenhet. Möts av en glad  hund. När jag hälsat färdigt på honom inser jag plötsligt att det är …. det är tyst! Det är faktiskt tyst!

Sen var det tyst i hela två timmar, då började de riva lägenheten eller nåt i en och en halv timme. Två timmar efter det drogs musiken igång igen.

Idag har jag varit hos mamma ett tag, för att få ner pulsen och för att lindra ångesten av att vara hemma (det stökas och grejas fortfarande däruppe men ingen musik än).

På positiva sidan –

  • Fika hos mamma
  • Lillebror och svägerskan var där med båda hundarna (varav en är valp)
  • Tyst när jag kom hem igen
  • Åt sjukt god middag
  • Har svängt ihop en ny no poo-deo med ett recept som jag hittade på igår. Ska testa imorgon
  • Lyckades få till en fantastiskt bra blandning mellan äggvita, äppelcidervinäger, honung och bikarbonat för hårtvätt, jädras vad mjukt och lent håret blev. Utöver rent då 😉
  • Nu börjar Avengers, värsta superhjältefilmen, kanske är sevärd? 🙂 Saknar bara popcorn, men lite choklad har jag kvar, alltid nåt (oj, nu är den slut också… 😛 )

Nu skulle jag vilja gå och lägga mig faktiskt… Trött som ett as på grund av all psykisk stress. Nu ska jag inta horisontalläge!

Hoppas ni har en underbar helg!

coffeecat

Kommentera

