Helgplaner

Följetongen med nya hundrastaren fortsätter. Hon har som sagt ställt in fyra gånger, men smsade i tisdags och frågade om jag kunde torsdag eller fredag, jag svarade att jag kunde båda dagarna den här veckan. Tiden gick utan att jag fick svar. Idag är det torsdag så jag frågade vilken dag och tid hon tänkt komma? ”Jag menade nästa vecka” svarade hon. Men herregud?!

Har i alla fall bestämt träff med en annan tjej, lika gammal som ↑ men som verkar betydligt mer angelägen. Hon svarar på sms i rimlig tid dessutom, man slipper liksom vänta 1, 2, 3, 5 dagar på svar…

Så. Lördagen kommer … eller vänta, fredag kväll är ju lite helg också såatte….

Fredag – Äta gott, dricka vin, springa fram och tillbaka till tvättstugan (ska färga om en jacka bland annat), mysa i kubik med hunden, äta godis glass (Magnum Mini Baileys) och kanske glo på nån film?

Lördag – Städa badrummet, toppa avokadoplantan (MÅSTE komma ihåg det den här gången!), möta en av hundrastarna, laga mat, gå skogspromenader, mysa i soffan och kanske slå till på att läsa lite i boken ”Den gränslöse” av Jussi Adler Olsen.

Söndag – Ska försöka mig på att göra ingenting, behöver verkligen vila upp mig, få vara med mig själv och hunden bara. På vår långa skogspromenad tänkte jag försöka hitta nypon så jag kan lägga en ansiktsmask (brukar ju köra lite ”hemma-spa” på söndagar). 

Vad ska ni göra?

Kommentarer till: "Helgplaner" (2)

  1. Lycka till med den här rastaren, den andra verkar ju galet oseriös och oansvarig. Om du hittar nypon få du gärna tipsa om vad du gör för mask med dem, jag går förbi ett par nyponbuskar på mina morgonpromenader men har ingen aning om vad man ska göra med nyponen.

    • Ja, den första verkade superbra först men sen har det bara gått utför. Hoppas det är bättre ordning på den andra. Oktober är snart slut så det börjar bli lite panik att hitta nån nu.

      Om du klickar på länken (ordet ”ansiktsmask”) i inlägget så kommer du till sidan med masken 🙂
      Vill man ha en färdig produkt så är nypon(ros)fröolja superbra för hy som varit med längre än tjugo år också hehe! Finns på Devaz.se och Opella.se plus lite andra ställen, men vill man ha kvalitet så. 🙂 Jag brukar blanda min med lite aloe vera för att tillföra fukt (köper min aloe gel på Devaz, de jag köpt på apotek eller i hälsokost har jag fått supertorr och irriterad hud av tyvärr).

Kommentera

