Tänk om…

Så har jag tänkt de senaste dagarna.

Tänk om…

Jag kunde få ta med mig hunden till jobbet

Min jädra Lotto-rad kunde gå in med alla rätt

Jag kunde hitta en hundrastare jag faktiskt kan lita på

Ett nytt jobberbjudande skulle uppenbara sig

Ja, tänk om. Nu blev det i alla fall ganska bra, när det gäller hundsituationen i alla fall. Min chef har sagt att jag får jobba halva dagarna hemifrån. Sen att han vill styra min tid så jag inte hinner äta lunch, det ska vi ta och diskutera. Det måste ju funka för mig också. Kan dock inte bestämma mig om jag ska jobba förmiddag eller eftermiddag. Jobbar jag förmiddag på kontoret slipper jag köerna hem (mycket positivt på fredagar!) men jag hinner inte träna innan jobbet. Jobbar jag förmiddag hemma kan jag träna på morgonen men får sitta i köer hem… hmmm…

Ett krav är dock att jag måste fortsätta leta hundrastare (no shit!) Jag vill inget hellre än att hitta någon jag kan lita på, ska försöka övertala min morbror att han kan ta hunden åtminstone ett par dagar i veckan (mot bensinpengar, eftersom moster är allergisk kan inte hunden vara där tyvärr). Tänk om tänk om tänk om!

Förresten kände jag typ Kattas närvaro i morse, plus att jag hade en Queen-låt på hjärnan. Hade inte drömt om vare sig henne eller Queen så jag vet liksom inte var det kom ifrån. Å andra sidan sa hon ju att hon skulle vaka över mig och det kändes tryggt att känna hennes väsen. Jag vet att det låter spejsigt men jag kan inte förklara det på något annat sätt än just närvaro.

Kommentarer till: "Tänk om…" (2)

  1. Det är ju helt sjukt att det ska vara så svårt att hitta någon att rasta hunden, vad är det för fel på folk som ändå kontaktar dig? Hade jag bott i närheten hade jag erbjudit mig! Håller alla tummar jag har för att allt blir bra!

    • Ja det är det jag är mest förundrad över, att folk inte kan meddela att de ångrat sig, inte kan komma, blivit sjuka eller vad det nu är för skäl. Förstår inte faktiskt.
      Tack tack för tumhållning! 😀

Kommentera

