Fullt ös snart medvetslös

Det är kaosartat i mitt liv just nu. Stress stress stress!

Jobbet – Vår arbetsgrupp går på knäna. Cheferna verkar inte fatta allvaret och i nuläget orkar jag inte ta tag i det trots att jag vet att jag skulle kunna göra skillnad. Möten avlöser varandra och jag måste jobba ute i fält plus inne på kontoret med mitt vanliga jobb för att vi är för få. Vår grupp verkar inte vara viktig. Vi gör många små jobb istället för ett stort i taget som de andra två grupperna.

Hunden – Hundrastarkandidaten (den första) kom ju för sent till vårt möte men hon dök i alla fall upp. Har sagt att jag ska skriva i ordning ett kontrakt och sen får vi se. Litar fortfarande inte på henne men hunden verkar ju gilla henne. Hon ska få komma på prov den 1 november. Halv tio. Tror jag avstyr det hela om hon är mer än tio minuter sen eller vad säger ni?

Grannen(s son) – Är anmäld till värden och nu har jag även tagit kontakt med Hyresgästföreningen för jag pallar fan inte med alla störningar. Stress hemma OCH på jobbet, inte  särskilt hälsosamt. Hög musik, stampande i golvet, möbelflytt (varenda dag liksom!?) och ibland låter det som de slänger grejer i golvet. Känns som den lilla barnrumpan till son gör det på pin kiv bara för att han vet att jag blir störd. Idiot.

Bilen – Måste in på service, ha nya bromsbelägg och annat fix. Plus byta däck. Jag mejlade min verkstad för en vecka sen, de har ännu inte hört av sig. Hittade ett gammalt mejl till de i inboxen så jag testade igen. Håll tummarna!

Något privatliv har jag ju inte eller ja, inget socialt umgänge i alla fall så den biten behöver jag inte känna mig stressad över att jag inte hinner med haha!

Hur har ni det? Lugnt och skönt? 😉

Kommentarer till: "Fullt ös snart medvetslös" (2)

  1. Mja lugnt och skönt vete tusan… Jag jäktar inte så mycket nu för tiden förstås men tiden går ändå i full fart.

    Usch för sån stress!! Vad bra att du anmälde honom, man ska inte behöva ha det så. Sen jobbsituationen låter lagom kul. Finns det nån ni kan prata med och styra upp?

    Mja jag hade litat sådär mycket på henne. Hon får inte vara sen en minut! Jag hade skaffat rörelsetingad övervakning hemma så du ser att hon verkligen kommer. Överdrivet kanske men det vore fasans synd om fyrbeningen inte får vad han behöver!!

    Krama om dig 💚

    • Äh, de släcker bränder med bensin på jobbet. Det vi vet är att första maj nästa år ska det bli ändring. Bra. Frågan är hur många fler som blivit sjukskrivna/slutat innan dess…

      Övervakningsbiten tittar jag på, litar inte ett spår på henne! Men som sagt, får se om hon dyker upp i tid på tisdag.

      Vansinnigt trött är jag nu… jädra kaosvecka! Behöver semester!

      Krya på dig!

Kommentera

