Hey big spender!

Ja jädras vad jag har gjort av med stålars de senaste två dagarna! Och mer lär det bli, bilen ska nämligen in på service imorgon (älskar min verkstad, får tid när jag vill för min bil, love it!)

Idag är det tvätt, vaxning och däckbyte på schemat för min fyrhjulta darling. Inför vintern blir det alltid lite extra fluffgull för bilen nämligen.

Sen köpte jag kläder för nästan två tusen, julklappar för en tusing, olika grejer från Apotea för en till tusenlapp, en övervakningskamera som också den gick på nästan tusen spänn och så beställde jag nyss min allra första matkasse på nätet. Kostade visserligen bara trehundra (första kassen) men ändå. Har gjort av med mucho dineros…

I och för sig brukar såna här spenderar-raider generera i flera veckors snålande. Inte för att jag inte har råd (min budget är inte spräckt på långa vägar. Än. Beror ju på servicen på bilen…) utan på att jag liksom känner att jag slösat en massa pengar och då gärna håller i de tusenlappar jag har kvar. Har fått höra att jag nog var smålänning i mitt förra liv eftersom jag är så ekonomisk av mig. Varifrån kommer det förresten? Att smålänningar skulle vara snåla..?

Egentligen skulle jag träffat en kompis (hör och häpna! Jag har faktiskt ett par såna i mitt riktnummerområde numer haha!) i helgen men jag avbokade det eftersom jag inte kommer orka göra ens minsta lilla för att vara social och trevlig. På grund av all den här stressen (som gör att det känns som jag håller på att gå sönder) så får jag mer ont och all min energi går åt. Dessutom lyckades jag med konststycket att få en hälseneinflammation. Har ni inte haft det ska ni skatta er lyckliga. Det gör så inihelvete ont och det är svårt att gå normalt. Det i sin tur gör att jag får ont i knäna, höfterna och ryggen. Det är roligt med EDS. Verkligen. Jätte. Roligt. Prutt.

Så jag ska ligga i soffan och äta glass, kolla Förhäxad och lufsa ut i skogen med min fyrbenting i helgen. Möjligtvis göra ett par satser tvål och laga lite mat, men i övrigt är det soffläge som gäller.

stressed

Kommentarer till: "Hey big spender!" (2)

  1. Wow, shoppar du så gör du det ordentligt hör jag! Hoppas du får en lugn och skön helg utan störig granne!

    • Haha! Ja, framför allt när det gäller kläder så brukar jag ta i från tårna. Är inte så jätteförtjust i att handla kläder (skor däremot) så jag tar allt på en gång. Tyvärr måste jag ha en ny höstjacka och då måste jag till affären rent fysiskt, har höga krav på antal fickor och foder och sånt.

      Ja jag hoppas verkligen jag kan få ligga i soffan i lugn och ro hela helgen!
      Trevlig helg!

Kommentera

