Fördelar och nackdelar

Fördelarna med att jag jobbar hemifrån halva dagarna är att jag kan –

  • Passa på att diska upp lite medan datorerna startar upp (sega datorer som tur är haha!)
  • Äta lunch och jobba samtidigt = sluta tidigare hähä!
  • Slippa sitta i köer eftersom jag jobbar såna tider att rusningen inte hinner börja.
  • Jobba (relativt) ostört och få massor gjort.

Nackdelarna är ju att –

  • Lilleman tycker att jag är astråkig när jag jobbar och han manipulerar mig ibland till promenad även fast klockan inte är ”promenad”.
  • Supporten öppnar inte förrän 07.00 och när jag får problem 06.05 blir det ju lite jobbigt. Tur att jag har två datorer och minst 50% funkar fläckfritt haha!

Varför jag har två datorer? En jobbdator för jobbets grejer och en för vår beställares grejer.

Vad gör ni?

Kommentarer till: "Fördelar och nackdelar" (2)

  1. Skönt ändå att du kan jobba hemifrån ibland, måste underlätta nu när det trasslar med hundrastare.

Kommentera

