Folk alltså…

I torsdags hade vi bestämt möte, jag och hundrastarkandidaten. Klockan 18.00.

Hon dök så klart inte upp. Hörde ingenting på hela helgen heller så i morse skickade jag ett sms där jag skrev att jag lägger ner det här nu. Har inte fått något svar på det. Heller.

En kollega skyfflar över jobb på mig för att hen själv har planerat (och fortsätter planera) dåligt. Det blir tajt om tid, hen lyssnar inte på mig som har mer erfarenhet, men okej, det kommer bita kollegan i röven i slutänden eftersom jag inte kan/vill vara med ute i fält och jobba. Bokar man in saker utan att först kolla med den kollegan man tänkt jobba med så kan det bli lite jobbigt nämligen…

Har ytterligare en sån där ”knöla hit, knöla dit”-människa att handskas med nu och jag känner bara att ”Näe. Nu skiter jag i det här.” Passar det inte är det bara dra. Tack å adjö!

Grannen har jag anmält till Hyresgästföreningen, får se vad det ger. Om ens nåt. Hyser inga större förhoppningar faktiskt.

Nåja. Jag är ändå rätt nöjd med tillvaron just nu. Sitter hemma och jobbar. Har ont i huvudet, nyser och hostar och känner mig febrig men det får gå.

Vad gör ni? Mår ni bra?

what

Känslan. Ni vet. Den där…

 

Kommentarer till: "Folk alltså…" (4)

  1. Bra beslut att bara skita i personerna som inte kan sköta sina egna planer. Fatta vad skönt det kommer kännas när den jobbiga kollegan har bokat något och du kan svara ”va= Det har du inte kollat med mig, jag är upptagen med annat, Lös det själv!”

    • Hehe! Ja, det kommer bli superskönt! 🙂 Jag har fått nog av att vända mig själv lealös för att allt ska funka, jag är värd bättre! Måste ju tänka på hälsan 🙂

  2. Men folk är ju inte kloka! Vad är det för nötter du samlar på dig? 😳 Tycker oxå det är bra att du sätter ner foten.

    Gällande hundtjejen… asså… *mållös*

    Kramar

    • Vet inte faktiskt, verkar ha en sån period nu, då all skit bara hopar sig… Så jag antar att det bara kan bli bättre. Undrar ibland när jag ska få min belöning för allt?
      Ja, jag kände lite att jag fått nog.

      Eller hur!? Förstår inte hur folk har uppfostrat sina ungar?!

      Kram!

Kommentera

