Än det ena än det andra

Ja, är det inte grannen som stör nattsömnen så är det nåt jäkla förkylningstjofräs som gör en trött.

Behöver semester. Behöver att folk slutar jaga mig på jobbet. Har fullt upp hela tiden (för er som undrar, just nu väntar jag på att den andra jobbdatorn ska starta om så jag kan fortsätta jobba) och är lite smått orolig för att jag snart kommer kuta in i väggen jag också.

Å andra sidan har jag blivit sjukt bra på att säga nej. En av våra beställare ville ha ett möte, på mycket kort varsel, och jag ba’ ”Nej. För kort varsel, jag har annat inplanerat”. Hähä! Sen ringde gruppledaren och ba’ ”Skulle inte du kunna gå på det där mötet i alla fall? Jag kan inte”. 

”Nej.”

Så det så. Jag vägrar offra mitt välbefinnande för att folk inte kan planera sina jobb bättre. Så det så.

Men. Det positiva är ju att jag kan jobba hemifrån både hel- och halvdagar. Får mer gjort. I lugn och ro, förutom att hunden tycker vi ska gå ut när jag inte tycker det, men jag har lärt mig att det är lika bra att gå när han säger till. Dels får jag en paus och frisk luft och dels slipper jag känna dåligt samvete för att han faktiskt är nödig och behöver gå ut.

Nu är det dags att jobba igen. Grejen är att det är så himla kul! Då är det tur att jag har hunden, han talar nämligen om när det är dags att stänga ner för dagen (bra med en hund som ”kan klockan” och är så himla noga med tider!)

För övrigt har jag sett Spy två gånger nu och även om kvaliteten på själva DVD-skivan är halvtaskig (undertexterna försvinner ibland och fryser) så är filmen sjukt kul tycker jag. Dessutom, Melissa McCarthy är bra som alltid och action-badasshunken Jason Statham visar sig kunna spela komiska roller också! 😀

spy-bar-640

 

Kommentarer till: "Än det ena än det andra" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Vad härligt att ditt jobb ändå är kul! (Trots bortskämda kollegor m.m. 😉 )

    Hur har det gått med hundrastaren? He he, hundar har ofta en väl fungerande mat- och sovklocka! Min har det i alla fall. Problemet är att han ännu går på sommartid och därför blir hungrig en timme för tidigt…

    • Ja, det är plus i kanten! 😀

      Vi träffades en gång, tänkte jag kunde ge henne en chans så vi bokade in ytterligare en tid. Hon dök inte upp. Svarade inte heller när jag försökte kontakta henne… Får inte tag i nån ny heller men jag har dispens från chefen i 6 månader sen ska vi ta en ny diskussion.

      Haha! Underbart! Tror Lix går på sommartid också faktiskt, han vill gå ut en timme för tidigt kom jag på 😀

Kommentera

