Sminkborttagning

Fick lära mig ett nytt no poo-knep för nån vecka sen. Har använt honung till att både tvätta håret och ansiktet med och gjort ansiktsskrubb med honung och florsocker.

MEN! Nu ska ni höra –

Det funkar fasen också att använda honung som sminkborttagning! Ganska logiskt i och för sig eftersom det funkar att få håret rent med det men men… Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker 🙂

Superenkelt dessutom!

Bara ta lite på fingret, fukta händerna med lite vatten så honungen inte blir så klibbig och sen är det bara att tvätta av. Kolla!

honung2

Förresten håller jag på med ett ”naturligt ögonfransförlängnings-experiment” också. De är ju ganska fina som de är men jag ska se om jag inte kan få de ännu längre och tätare 🙂 Nej. Inte ricinolja. Skitdåligt för mina ögon, får vaglar och blä då. Näe, en blandning mellan argan- och mandelolja. Återkommer om en månad med hur det går 😀

Kommentarer till: "Sminkborttagning" (8)

  1. Nemos matte sa:

    Kolla vem som äntligen kom ut på nätet! 😉 Funkar honungen på vattenfast mascara också?

    Får läsa ifatt mig på dina inlägg imorgon (om jag fortfarande kommer ut då… funkar inte riktigt att göra sånt på mitt jobb, nämligen 😉 )

    • Woohooo! 😀 Välkommen tillbaka till Internet! Du har varit saknad!
      Tror inte den funkar på vattenfast tyvärr. 😦

      Ser fram mot inlägg från dig, var ju en bild du skulle lägga upp också 😉

  2. ullebengtsson sa:

    Kan inte heller läsa bloggar på jobbet! Älskar dina skönhetsinlägg!

  3. Honung i håret? 😳 Jag kommer nog aldrig fatta det där bajslösa… F’låt no poo.

    Jag tvättar håret typ en gång i veckan men sköljer det nästan varje dag, har ju kort hår och en vattenlöslig stylingprodukt.

    Hoppas allt är bra!
    Kramar

    • Haha! Just nu leker livet, men jag har druckit vin och är helt såld på Smule så ja, som sagt…. En gång i veckan!? Underbart! Varannan dag för mig numer tyvärr. Stress och hormoner gör att jag måste tvätta varannan dag nu tyvärr… :/
      Men no poo är som jag lever just nu, tror inte jag kommer gå tillbaka till ”bajs-produkter” faktiskt, det funkar ju utan palmolja och annat skräp såatte.. 🙂

      • Haha det funkar ju helt klart! Jag tänker mer på att orka styra upp. Det är helt klart så mkt enklareatt köpa en färdig produkt 😝

        Åh vin! Det har du förtjänat!
        Kram

      • Man vänjer sig, tvättar inte håret så ofta och det är värt ett par minuter om det sparar lite på naturen och jag slipper ”skräp” 🙂

Kommentera

