Drömbröllop

Mina drömmar alltså… sjuuuuka men jäkligt underhållande för det mesta.

Det är sommar, jag ligger på en klippa så nära det klara vattnet att det ibland stänker upp på mina bara ben när vågorna sakta skvalpar in. En bit ifrån mig sitter mamma i en solstol i gräset och läser. Jag bläddrar i någon sorts reklamtidning för smycken och tittar på vigselringar.

”Åh! Titta! DEN var fin!” utbrister jag och pekar på en ring i guld (eh? Jag använder inte guldsmycken IRL), den har en grå sten, lite genomskinlig som en kristall typ. Mamma tittar upp från sin bok. Hon ler.

”Har du hittat huset nu?”

Huset? Jo just det, jag skulle ju köpa ett hus också. Eller två rättare sagt, som ligger på samma tomt, de är gula och lite slitna. Huset är nästan klart, jag ska bara gifta mig först. Förlovningsringen sitter redan på mitt finger, den är också i guld, med små diamanter på hela, ungefär som den där Edbladringen.

Vem jag ska gifta mig med? Mig själv så klart!

”Ja, men jag kan inte bestämma mig om jag ska gifta mig i fjällen eller i skärgården” svarar jag och tänker att om jag gifter mig i fjällen så kan säkert inte morbror och moster komma, det är för långt för dem att åka. Jag ser mig själv som brud för mitt inre. Jag har långt ljust, vågigt hår och slöja, en vit vacker klänning och jag är såååå lycklig. Och inte en enda av mina vänner eller släktingar tycker det är det minsta konstigt att jag ska gifta mig med mig själv.

Wow liksom… Undra just vad den drömmen betyder haha! Måste kolla om det finns nån tolkning….

Här är i alla fall förlovningsringen jag hade i drömmen, eller ja, i princip en sån, det var äkta diamanter i min 😉

copyright EDBLAD

(Bild från Edblad)

Det jag kan tolka ur drömmen är helt enkelt att jag är redo för ett långvarigt åtagande. Kanske drömpartnern dyker upp eller så fortsätter jag vara tillfreds med mig själv, mitt liv och mitt sällskap (kan ju också betyda att jag är enormt självcentrerad haha!)

Kommentarer till: "Drömbröllop" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Men herregud vilken härlig dröm! 😀 En känsla av att vara helt nöjd och tillfreds med tillvaron, och förmågan att ge sig själv det man behöver. Drömmar när de är som bäst. 🙂

Kommentera

