Snabbgenomgång

Okej, känner att jag måste skriva trots att jag liksom inte riktigt har tid. Inte för att någon nödvändigtvis är intresserad men för min egen skull. Det är liiiite mycket just nu…

  • Grej 1 med hunden. Han halkade i söndags och haltade så illa att jag trodde han brutit nåt. Fick smärtstillande till natten och har nu på eftermiddagen inte haltat särskilt illa. Han vrickade sig nog bara. Phu!
  • Grej 2 med hunden. Eller rättare sagt med min chef. Han som sa att jag hade 6 månader på mig att försöka hitta en lösning på hundrastningsproblemet. Han tjatar minst en gång i veckan ”Har du hittat nån lösning än?” Imorse sa han att ”du förstår ju själv att så här kan vi ju inte ha det. Jag litar på att du fixar det här nu”.
    Eh?! Talade om för honom att jag inte får nån respons på mina annonser (alls) och att jag inte kan trolla. Sen frågade jag honom om han tyckte jag skötte mitt jobb dåligt eller vad som var problemet. Näe. Jag sköter mitt jobb jättebra, men det här funkar inte. Okej. Säg upp mig eller så säger jag upp mig själv, bara välja. ”Nejnejnej” NÄMENSLUTATJATADÅFÖRHELVETEGUBBJÄVEL!!! skrek jag inte men ååååh…
  • Mamma mår bra, de verkar ha klarat sig undan det värsta orkanvädret och även om hon är blöt av det massiva regnet så lever hon och har hälsan, yeay! Hon befinner sig nämligen i Costa Rica, där orkanen Otto härjat nästan en vecka… lätt nervöst kan jag säga.
  • Grannen som lever om exakt varje dag och kväll. Hyresvärden som fått i uppdrag av Hyresgästföreningen att höra av sig till mig har självklart inte gjort det och snart blir jag fan tokig. Inte en enda dag med lugn och ro! Däremot har jag faktiskt fått sova ett par nätter utan öronproppar, alltid nåt.
  • Jobbet. Det där som jag sköter så jävla utmärkt. Det är galet mycket. Jag behöver semester. Vill åka upp till stugan och bara sitta i sängen och läsa och lyssna på hundens snarkningar och eldens sprakande.

Att överhuvudtaget tänka på något annat än de där grejerna, tja… näe, lyckas inte. Eller jo, lite… ibland lyckas jag tänka ut lite julklappar och kanske tralla en sång på Smule men i övrigt… de nada!

Nu måste jag jobba igen. Hoppas ni har det bra! ❤

Kommentarer till: "Snabbgenomgång" (3)

  1. Jag glömmer ibland att kommentera när jag får dina inlägg på mailen…

    Hur går det för dig? Har du hört mer från din mamma?

    Varma kramar 💚

    • Senast igår reagerade hon med en arg smiley på min statusuppdatering på Facebook (jag vill tatuera mig igen, mamma är sådääär imponerad av tatueringar haha!) Sen la hon in ett par bilder på Instagram och faran verkar vara över. De var på nåt hotell nu i alla fall och hade det bra, solen lyste däremot med sin frånvaro. En grej mindre att oroa sig för 😀
      Tack för omtanken! ❤

Kommentera

