Grannsämja, grannschmämja

Turerna mellan mig, Hyresgästföreningen och värden har nu kommit fram till följande –

  • Hyresgästföreningen (HGF) begär ny störningssammanställning från mig och får det.
  • Värden blir kontaktad via telefon av HGF
  • Två dagar senare ringer värden mig via representant och vill boka möte mellan mig, värden samt grannen eftersom grannen för sitt liv inte kan förstå hur hon kan störa.
  • När jag kollar min mejl har jag fått meddelande från HGF att värden sagt att de vill göra en kontroll av störningarna (alltså inte ett ljud om något möte).

Eftersom det är slutet av veckan är situationen för mig följande –

  • Jag är astrött pga mycket jobb och lite sömn
  • Det ser ut som ett bombnedslag här
  • Jag orkar fan inte städa för att värden ska komma hit men är lite nervig över om de kommer säga nåt om min tapetsering i hallen (inte så snyggt på vissa ställen nämligen haha!)

17.15 skulle vi träffas tydligen. Alltså… zzzz…

Mår inte bra redan innan, börjar bli förkyld och när jag var ute och jobbade blev jag kall om magen pga kunde inte stänga jackan så jag har haft sjukt ont i magen och ryggen i typ fyra timmar (gick över med två Alvedon, mat och lite vila).

Grejen är att grannens son tydligen flyttat ut och det är möjligt att jag pga honom blivit extra uppmärksam på ljuden som kommer ovanifrån. Däremot är det något i princip varje dag så det börjar bli jobbigt plus att det ibland känns som hon gör det på ren djävulskap eftersom hon vet 1) att jag blir störd och 2) när jag går och lägger mig.

Innan sonen flyttade in var det inga problem, tyckte hon var tyst och vi hade en bra dialog, men efter sonens entré och exit så har det blivit störningar i princip varje dag. Mycket märkligt.

Jaja, får se vad hon säger då… Hon ställer sig som sagt frågande till att hon ens skulle störa alls..?

Kommentarer till: "Grannsämja, grannschmämja" (2)

  1. Jobbigt med grannar som stör. Vi har också såna men man kan ju inte göra så mycket åt det då det är småbarn som skriker i tid och tid, sen låter det som de kastar hårda saker i golvet, de bor ovanför. Det låter även som om de låter sina barn springa med skor inne, vilket är mycket störande speciellt om det är klockan sex på morgonen. Sen har de en minhund som de låter skita precis utanför entrén för att de är för lata för att gå ut med den på riktigt och de plockar inte upp skiten efter sig.

    • Uuuh! Förra grannen var dagmamma, kul att ligga hemma med migrän de gångerna liksom…
      Normala grannar går ju att prata med och ha en dialog men somliga folk alltså… suck!

Kommentera

