Önsketänkande

Julklapparna är klara i alla fall. Ska bara slå in en av de. Har sjukt mycket på jobbet och igår blev jag anklagad för att ljuga om att jag inte hade tid att hjälpa en extern kollega.

Hen sa att jag vid upprepade tillfällen sagt ”Jag har inte tid att hjälpa dig” och istället pysslat med privata saker. Vad de privata sakerna var fick jag inte veta.

Det har hänt EN gång att jag sagt att jag inte har tid. Dessutom, det hade ju varit en jävla skillnad om jag sagt att jag inte VILL hjälpa personen. Och när jag har hjälpt till/instruerat så blir det fel ändå… Hen tyckte att jag ska skulle släppa exakt allt och svara på personens frågor istället. Okej om du brinner, ja, jag släpper allt jag har för händerna och hjälper dig. Men när du ringer om saker jag svarat på fem gånger tidigare och jag håller på med annat, då får du faktiskt fråga någon av de andra kollegorna…

Nåja. Skit i det. Behövde få ur mig det där.

Nu något roligare – En (intern) kollega kom in till mig och lyste som en liten sol när hon sa att hon drömt om mig (igen!) inatt. Tydligen hade jag hållit på så mycket med no poo att jag förvandlats till ett hallon! 😯 😀

Det blir ju ingen lång julledighet men det blir ändå lite lugnare på kontoret, skönt. Min största önskan just nu är dock just det, ledighet. Jag vill ha tid, minst två veckor, att bara ladda batterierna. Så skönt det skulle vara! (Gick in i semesterlistan på jobbet nu och tog åtminstone fredag ledigt haha!)

Vet inte varför jag rubricerade inlägget ”Önsketänkande”? Kanske för att min hjärna var så upptagen med att önsketänka om tid och ledighet och sömn och mys? 😉

En önskning jag har är i alla fall att filmerna jag beställt från Discshop hinner fram innan fredag men det ska jag nog inte räkna med, fatta hur många paket som skickas just nu! Stackars brevbärarna! Min nya Fitbit kommer nog nästa år. Helt sjukt egentligen! Köpte min Fitbit i april, jag har limmat fast gummifästena två gånger men nu kontaktade jag deras support i ett annat ärende (sovtiderna synkade inte, borde fattat svaret själv pinsamt nog… ”starta om” haha!) och nämnde i förbifarten att armbandet hade luftbubblor och lossnat här och var.
Så. Självklart skickar de en ny Fitbit till mig haha! Deras support är för övrigt fenomenal! När jag skulle installera och ställa in min Fitbit fick jag fantastisk hjälp, älskar företag som tar hand om sina kunder, bra jobbat!

Oj. Vad långt det blev! Hejsvej!

Kommentera

