Närmar mig väggen

Den där berömda ni vet. Jag är så trött och less på typ allt. Orkar ingenting, känner ingen glädje.

Eller också behöver jag bara åka upp till stugan och inte prata med någon.

Inte för att jag pratar så mycket med folk när jag inte är på jobbet men ändå, jag behöver tystnad, lugn och ro.

På julafton, strax innan Kalle Anka, så drog grannen ovanför igång sin jävla technoskitmusik igen. Trodde jag skulle få psykbryt och börja gråta, men jag lyckades låta bli.

Fick som vanligt hemmagjorda julklappar av svägerskan (de är nästan roligast att få, nya grejer varje år!) I år var det saffranskulor paleo-stajl (mums!), grönkålschips (farligt goda) och en flaska med Juma. Härligt frisk smak, den ska jag göra själv sen.

wpf_170428Året närmar sig sitt slut och jag bara önskar att 2017 kan bli ännu bättre. Önskar mig lugn och ro, ordning och reda, flytt till större och ett bekymmersfritt liv utan en massa nedslag. Samma som alla andra nästan gissar jag.

Drömmer mig bort och planerar ytterligare en resa till solen, blir nog Gran Canaria nästa gång. Men jag åker helt själv då. En vecka i mitt eget sällskap, i solen och långt borta från jobb och störiga grannar… ååååh!

Så jag håller tummarna för oss, må 2017 ge oss värme, glädje, lugn och ro och inslagna önskningar!

Kommentarer till: "Närmar mig väggen" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Hmm… det låter inte bra. 😦 Känner igen den där känslan, nämligen, och blir lite orolig för dig.

    Låter som om du behöver flytta? Såna där grannar kan ju knäcka vem som helst. De inkräktar ju faktiskt på ditt liv med sina ljudföroreningar.

    Var rädd om dig! Kram!

    • Ja, jag är inte helt på det klara om jag är på väg mot depression, väggen eller helt enkelt bara är less på allt och att det går över om jag får en längre andningspaus (har funkat förut).

      Verkligen! Igår drog han igång musiken igen… suck. Stresspåslag är verkligen inte något jag behöver just nu. 😦

      Tack det samma! Kram!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.