Drömkille

Vilken härlig dröm jag hade inatt!

”Han håller om mig, hårt, hårt. Vill vara nära. Han säger att det snart är vi.

Jag ser honom tala med sin fru, hör hur han säger att han inte älskar henne längre, att han blivit kär och bara vill vara med mig. Hon ber honom packa en väska och ge sig av. Hon tar det väldigt bra. Är inte arg, accepterar lugnt att hennes man blivit kär i en annan och vill leva sitt liv med henne.

Han är så lycklig. Kramar om mig hårt, vill inte släppa. Jag känner mig så älskad! Det är en så varm och öm känsla, att vara så högt älskad.

Jag väntar på honom utanför deras hus medan han packar. Hans fru kommer ut och ber mig fläta hennes hår. Det är kort och ljust och bak på huvudet har hon en kal fläck, stor som en fem-krona. Men jag flätar små, små flätor så där som Bo Derek hade en gång i begynnelsen. Min älskades snart före detta fru hyser inget agg mot vare sig mig eller honom.

Det är en ganska märklig känsla, men hela jag bubblar av lycka! Jag är så välsignad!”

Mannen jag drömde om är en kollega, en supergo kille som jag ser som min ”jobb-lillebror”. Tror jag drömde om honom för att …. hmm… nu blir det knöligt. Ni får lite bakgrund…

Så här –

Jag har två kollegor som är som bröder, den ena är en av mina chefer, ”Storebror”, och den andre är den yngre kollegan, ”Lillebror”.

Storebror och Lillebror blir stundtals ganska jobbiga tillsammans, de har mental mognad av 14 ibland och tja, sex höhö är ju jättekul att skoja om. De pratar med varandra varje (arbets)dag och jobbar tätt ihop. Nu har jag kommit in i ekvationen oftare och då blir det lite svajigt i dynamiken.

I torsdags var jag och Storebror på ett möte med en beställare. På väg tillbaka ringde Lillebror och eftersom det var  eftermiddag så… ja, flams. Jag hörde ju bara Storebrors del i samtalet men vid ett tillfälle sa han ”Vad säger du? Ser Hockeysmurf dig bara som ett sexobjekt?” varpå jag svarade att ”Han ÖNSKAR att jag såg honom som ett sexobjekt!” Självklart började jag fundera på vad i hela helvetet det var som fick honom att säga SÅ och varför han ens refererar till sånt samtidigt som han pratar om mig…

Det låter ju lite sjukt att jag refererar till just de här två kollegorna som ”storebror” och ”lillebror” men just Lillebror har förändrat sitt beteende gentemot mig de senaste dagarna. Jag tänker inte lägga nåt ”flörtvärde” i hans beteende, mest för att jag inte vill se det som det, men jag ser honom inte som någon som jag skulle kunna ens hångla med. Det är inget fel på hur han ser ut, inte alls, men jag har verkligen bara ”syskonkänslor” för honom. Lite synd kanske, på så rara ärtor som man säger 😉

Kommentarer till: "Drömkille" (2)

  1. Som HR hajar jag till lite på att kollegor och ffa en chef har det språkbruket om en kollega, men bara du kan avgöra om det känns okej 😊

    Sen är drömmar alltid lika intressanta. De är ju bearbetningar av sånt som flimrat förbi hjärnan under dagen – sen hur hjärnan väljer att binda ihop och använda upplevelserna är väldigt spännande…

    Lördagskramar!

    • Tro mig, de får veta att de lever när jag tycker de går över gränsen för vad som är okej. En kollega fick sig en rejäl avhyvling när han skojade om våld i nära relationer. De är bra på så sätt, ”bröderna”, de har vett att skämmas och be om ursäkt när jag säger till att de gått för långt.

      Ja, det är nog därför jag gillar att sova så mycket, drömmarna haha! 😀

      Kraaaaaaaaaaaaaaaam!

Kommentera

