Konstiga drömmar

Ja, jag drömmer ju ganska mycket, och tydligt och de senaste två nätterna alltså.

Igår natt var jag först ute på nån sorts äventyr med en massa människor från den Facebook-grupp jag är med i som är för oss i kommunen.

Jag känner ingen av de personligen (de i drömmen i alla fall) men en av killarna svansade efter mig och honom kunde jag namnge med både för- och efternamn. En liten skit, typ 16, som i drömmen tyckte jag var typ det bästa som hänt sen Iphone släpptes haha! I början var allt soligt och glatt men i slutet av drömmen var jag jagad, lillskiten mördad och nu stod mördaren över mig och tryckte ett järnspett i ryggen på mig. Det gick aldrig rakt igenom (väckte nog mig själv) men jag var livrädd och försökte fly men jag kunde inte röra mig. Runt om mig låg alla mina ”äventyrskamrater”, döda, slaktade av den store, kraftige mannen med svarta kläder och mask för ansiktet…

Lite stressad kanske..?

Inatt drömde jag om pappa.

Jag var tillbaka i huset där vi bodde när de skilde sig. Det bankar på dörren och jag går och öppnar. Jag är vuxen i drömmen. Pappa står utanför, han ser så ung och fräsch ut? Solen skiner. Inte ett spår av åren av missbruk? Han är stressad, rädd och tydligen jagad. Han vill inte komma in och jag vill inte släppa in honom heller. Men han vill säga nåt eller kanske bara se mig innan. Innan vad?

”Jag hinner inte, jag måste gå nu” säger han och försvinner i en dimma. Men han ler lite. Utan ord säger han att han saknar mig. Borta.

Funderar på om jag kommer få ett dödsbud idag eller om det helt enkelt är så att jag bara saknar att ha en pappa som inte först och främst fokuserar på sitt missbruk och sig själv…?

Drömmar alltså. Jag älskar att sova och älskar att drömma men ibland alltså… min hjärna är full av fantasi och kan koka ihop de konstigaste drömmar haha!

Kommentera

