För fulla muggar

Ja inte blir det mycket skrivet här inte… Livet är liksom i full gång. Mest jobb men också utredning med hunden (varför han skakar när han ligger och vilar/sover), träning (äntligen tillbaka på gymmet), språkkurs (via appen Duolingo) och en studiecirkel på nätet om att träna sin inre kondition.

Grannarna stökar fortfarande omkring och slänger grejer i golvet på kvällarna (bland annat) och hyresvärden låtsas som ingenting, trots tillsägelser från Hyresgästföreningen. Jaja, när jag tränat upp min inre kondition kanske jag kan stänga ute alla idioter? 😉 🙂

Har i alla fall rätt kul på jobbet, älskar att jobba hemifrån och de avundsjuka kollegorna (som tror jag ligger på soffan och käkar popcorn istället för jobba) skiter jag faktiskt i i nuläget haha!

Hunden, som fyller 10 år om två veckor, är fortfarande pigg och glad trots skakningar. Vi var på Bagarmossens regiondjursjukhus igår, hos en ortoped, för att försöka utröna var hans skakningar kommer av. Fick mycket beröm för min fina snart-tioåring. Bra hull, fina tänder, charmig, välskött och bra mentalitet. Enda ”men”-et var att han tydligen är ”lite mammig”… inte så konstigt med tanke på hur tajta vi är 😉 Och jag ser inte hans ”mammighet” som en nackdel. Faktiskt.

Skickade en film till ortopeden igår, för att visa hur Lix skakningar ser ut. Han ville att jag skulle göra det så en neurolog kunde titta och se vad orsaken till skakningarna kan vara. Håll tummarna för att jag får svar innan helgen. Hoppas på att det bara är ”gubb-skakningar”, tydligen kan äldre hundar bli lite frusna med åren.

Nu så, dags att jobba igen!

Trevlig helg!

Kommentarer till: "För fulla muggar" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Visst blir man glad när man får beröm för sin gamla hund? 🙂 Och vad det är härligt med pigga veteraner! Hoppas ni får positivt besked om hans skakningar. (”Mammig” är väl bra? 😉 Har också en sån! )

    Trist med dina grannar, däremot…undrar hur folk är funtade som inte tar hänsyn till andra i sin närhet??

    • Ja det var jättekul! Har fått höra tidigare också att han har så fina tänder, ”borstar du hans tänder?” Eh, näe… han får en sån där Dentastix ibland men i övrigt, nope. Kanske ligger i generna hos hundar också?
      Fick inget svar innan helgen, får se om veterinären ringer idag om besked då.
      Visst är det bra? ”Mammig” ❤

      Ja, jag blir inte klok på de! I lördags började nån av idioterna att hamra strax efter midnatt…!?
      Och alltså, de måste ju få vansinnigt ont i sina fötter när de stampar så förfärligt i golvet. Alltså, häl-gångare kan jag stå ut med men här stampar man verkligen ner fötterna med stor kraft… Känns som det måste bli sprickor i skenbenen när de "går" så…

Kommentera

