Energidump

Energin tog jätteslut i onsdags.

Har jobbat och jobbat och jobbat, pusslat och fixat och grejat. I onsdags skulle jag ha genomgång med flera externa kollegor och var superpepp (ehh… nu ljög jag, kände mig inte alls pepp. För det spelar ingen roll hur många gånger jag går igenom de här grejerna, de externa kollegorna gör som de vill ändå…)

Hur som helst. Onsdag morgon, upp och ut med hunden, käka frukost och sminka mig… sen kom frukosten tillbaka. Tänkte att det var på grund av Citodonet som jag spydde, hade tagit två tabletter både måndag och tisdag och mått lite illa (brukar normalt inte reagera alls). När jag sen spydde tre gånger till så insåg jag att jag blivit magsjuk på riktigt. Bara ställa in allt, lägga sig i sängen med en spyhink nedanför och hoppas på det bästa.

I torsdags lyckades jag med bedriften att kräkas på mig själv. Sååå dumt! Låg i soffan och vilade, sen mådde jag lite illa och tänkte att ”Näe, jag tar spyhinken med mig och lägger mig i sängen istället”.

Hinner fram till sovrumsdörren och känner att ”Oups! Nähä…” 

Vad gör jag!? Kräks i hinken jag har i höger hand?

Självklart inte.

Jag STÄLLER NER HINKEN på golvet, håller vänsterhanden för munnen … och kräks…

Eh!? Goddag yxskaft!

Suck. Mår bättre nu i alla fall. 🙂

Sen var det ju det där med hunden. Vi var på djursjukhuset och ortopeden. Han visade filmen för deras neurolog och mejlade mig svaret – Lix har, mest troligt, något som kallas REM-beteendestörning. Inget farligt.

Han skrev också att även om det skulle vara en hjärntumör som gör att han skakar så är en sån diagnos en ”dödsdom” och då är det bättre att han får lalla runt och vara glad och pigg så länge han kan liksom. Man gör inget åt sånt, särskilt inte på så här gamla hundar. Jag är bara nöjd och glad att jag fått veta vad det är, nu känns hans REM-skakningar inte så irriterande längre 😉

REM-beteendestörning innebär att han lättare lever ut sina drömmar med sparkar osv och även har mer ”vilda” drömmar, typ som jag då haha!

Kommentarer till: "Energidump" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Men vad skönt att det inte var något allvarligt med vovven! 🙂 Lär ju knappast vara en hjärntumör om han är glad och pigg… Att ni båda har lika vilda drömmar är ju faktiskt en ganska härlig tanke. 😀

    Hoppas att magsjukan har gett med sig och att ni har en fin helg! 🙂

    • Ja, jag tänker att ”man blir som man umgås” haha! 😀

      Den verkar ha gett med sig och brorsan vågar sig hit imorgon och jag jobbar hemifrån på måndag så det är bra 🙂

Kommentera

