Saker jag gör

Just nu

Kollar hockey

För en stund sen

Gjorde ny deo

Inatt

Sover utan att vakna förhoppningsvis

Ja, inte skriver jag ofta inte. Ibland tänker jag att ”Oooh! Det där måste jag skriva om!” Och så glömmer jag  haha!

Ska nog börja skriva tidsinställda inlägg, så jag kan slänga in ett inlägg i veckan liksom 😉

Hunden ligger bakom mig i soffan och småsnarkar. Förhoppningsvis kan jag få en ny hundrastare i juni, om än bara några dagar i veckan, jag tar det jag kan få. 🙂 Det beror nog på att han blir äldre, men jag klagar inte, han ligger nära nära. Vill gärna vara där jag är. Tidigare låg han också vid mina fötter i sängen, det gör han fortfarande, på morgnarna. Eller ja, så här går rutinen vid ”nattning”:

Jag öppnar fönstret i sovrummet så det vädrar ut lite medan jag gör mig iordning för natten. Lix ligger i sovrummet en stund, sen lägger han sig i sin säng i vardagsrummet. Det är också där vi har lite gonatt-mys, kli under hakan och på ryggen. Jag går in i sovrummet och lägger mig i sängen, släcker lampan och lägger mig på rygg. Efter ett par minuter hör jag hans steg, ett litet fnys och så måste jag säga ”ja kom då gubben, opp och hoppa”. Han tar sig fortfarande upp i sängen för egen maskin som tur är 🙂
Han lägger sig vid mina fötter men somnar inte (det gjorde han tidigare). Efter en stund, när jag känner att jag är på väg att somna, så vänder jag mig så jag ligger på mage, det är då han har ändrat sin rutin. Han ligger inte kvar vid mina fötter, han reser sig, vänder på sig och sätter sig ner och tittar på mig. Sen lägger han sig ner, med huvudet vid min arm och en tass lätt placerat i sidan av min bröstkorg. Sen ligger han så. Somnar. Hur länge han ligger där, när han flyttar sig till sin ”vanliga” plats vid mina fötter, det vet jag inte. Bryr mig inte heller, jag gillar hans nya rutin, gillar att höra hans försiktiga snarkningar där han ligger bredvid mig.

Min lilla gubbe ❤

(Passar  på att skriva ett inlägg till, nu när jag ändå har ett i skallen. Tidsinställer det dock 😉 )

Kommentarer till: "Saker jag gör" (2)

  1. Nemos matte sa:

    Det låter alldeles fantastiskt mysigt! Min vovve ligger inte i sängen så ofta, men ibland kryper han ner bredvid mig på morgonen och lägger sitt huvud på min arm. Kärlek! 🙂

Kommentera

