Jävla bergochdalbana det här alltså. Livet menar jag.

Det är ju lite så det är. Och det är väl bara gilla läget och hänga med då? Hur gärna jag än vill ha en glimt eller fler ur framtiden så är det bara gilla läget och se vad som sker.

Ibland blir jag jätteledsen när nån säger nåt som gör att personen lika gärna kunnat ge mig en örfil. Ibland beror det på att jag snart ska ha mens, ibland beror det på att det är jobbigt på jobbet och ibland vill jag ge en örfil tillbaka.

Just nu är jag trött. Det är riktig turbulens på jobbet så jag håller mig från kontoret så mycket jag kan. Ingen utom möjligtvis ett par höga chefer vet vad som ska hända med företaget men de ler bara i smugg och håller käft. Bra för sammanhållningen och trivseln på jobbet. Verkligen. Jättebra.

Jaja, jag kan ju inte göra nåt åt det heller. Så. Sitt i båten och häng med.

Eller sök nytt jobb.

Det gör jag. Försöker byta lägenhet också. Trodde jag hittat både den ena och den andra bra lägenheten, men den första tyckte min lägenhet var för liten och den andra ville inte bo på just den här adressen. Eh? Okej… fan. Nåja, det dyker väl upp nåt när det är meningen att det ska dyka upp nåt. 🙂

Förresten tycker jag det är jävligt märkligt att en hel kartong med Frontline bara kan försvinna. Jag vet ju att jag köpt, i god tid, för att ha hemma ”när det är dags”. Det är verkligen dags nu. Vaknade nämligen med en fästing som kröp i hårbotten på mig. Nackdelen med att ha hunden i sängen antar jag 😉

Kommentarer till: "Upp och ner och upp och ner igen" (5)

  1. Nemos matte sa:

    Oj, det kunde nästan vara mitt liv du just beskrev… 😄 Hyfsat stabilt just nu, men snart kränger det till igen… och inget kan man göra mer än att hålla i sig!

    Hoppas det löser sig med nytt jobb och lägenhet… eh, vaddå ville inte bo på just den här adressen?? (Känner de till dina grannar..?)

    Var ju ett tag sen jag hann titta in här så jag hoppas allt är bra med dig och den fyrbente? Ja, bortsett från turbulensen dårå…

    • Precis, bara hålla i sig och hoppas man inte kräks av alla svängar haha!

      Ja, det är väl bara bida sin tid och hålla tummarna för att det löser sig i slutänden. Mmm, antingen det eller så är det för att det är för nära skolan och gångvägen där alla moppekids åker 🙂

      Förutom turbulensen på jobbet så är det bra. Den fyrbente är pigg och glad men är just nu lite körig i magen (taskig andedräkt och slemmigt bajs…) Men veterinären sa att så länge han är pigg och som vanligt är det inget att oroa sig för. Rekommenderade skonkost (ris och fisk) men herrn gillar inte ris så det får gå ändå 🙂
      Han har blivit en riktig mysgubbe senaste tiden, jag gillar’t!
      Hoppas allt är bra med dig och din piraya! ❤

      • Nemos matte sa:

        Så härligt att höra! Det är något sällsynt fint med gamla hundar.

        Allt bra med pirayan och mig. Imorgon drar vi på roadtrip till fastlandet! 😀

  2. Blä. Alltså blä på riktigt. Att upptäcka en fästing nånstans ligger i paritet med att upptäcka en zombie i sängen. Blä.

Kommentera

