Övertid schmövertid

Igår jobbade jag inte övertid. Vilken lycka! 😛

Jisses vad jag vill ha semester nu!

Ska väl vara i stugan hela tiden men jag har några helger hemma innan jag får åka ”hem” igen. Måste… eller, vill, rättare sagt, göra mer flytande tvål. Det är askul! Diskmedlet jag gjorde funkar kanonbra men min duschtvål är slut så det måste jag göra mer. 😀
(På bilden är det en test-slatt av mitt diskmedel)

Har konstant ont i huvudet, mår illa och är yr… gissar att jag veeeeerkligen behöver semester. Några jobbiga jobbgrejer kvar att göra men skönt att ha de gjorda före semestern.

Löneförhandlingar på jobbet i dagarna också. Undra hur många procent jag fick. Är rätt bortskämd med bra lönehöjningar men nu är det ny big boss och nytt system så vi får väl se hur många av mina begärda 16% jag får. (Ja, jag vet, det är asmånga procent, men alltså… jag är sjukt bra. Och om jag får hälften är jag, ganska, glad 😉 )

Har ju tur som slipper vara inne på kontoret så mycket, särskilt nu när det börjar bli varmare. Otur att jag inte har AC i bilen däremot. Eller alltså, jag HAR AC i bilen, det är bara det att den inte funkar längre… 😀

Har ni semester än?

 

Kommentarer till: "Övertid schmövertid" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Min semester börjar på måndag och tur är det, har haft det rätt jobbigt på sistone och jag är verkligen ingen trevlig människa när jag är stressad! 😛 Har inte hunnit läsa din blogg på länge heller, men jag hoppas att allt är bra med dig och vovven.

    Ha ha, gillar din attityd angående lönen! 😀 Själv kommer jag att få nöja mig med de 2% i ökning som avtalet säger, men det är inte mycket att gnälla om. Jag valde bort karriären till förmån för en lugnare livsstil och är faktiskt nöjd med det. 🙂

    Ååh, en bil med AC är vad jag drömmer om… i min gamla rishög är det KD som gäller. 😉

    • Åååh! Jag har en vecka kvar nu… phuuu!
      Jodå, vi har det rätt bra men jädras vad matten behöver semester haha!

      Fick 3,5% och är missnöjd. Precis som alla andra på företaget så samtliga anställda överklagar beslutet. Intressant höst det kommer bli…

      Precis! Jag skulle gladeligen gå ner i lön om jag fick leva ett lugnare liv, får se om jag drar mig norrut till hösten istället. 🙂

      Kanske ska kosta på mig att laga ACn, så himla skönt när den fungerar haha!

Kommentera

