Äääääntligen!

Semester! Njuter i fulla drag, även om jag onödigtvis vaknar typ halv sju på morgonen… Kan ju bero på att jag går och lägger mig tidigt förstås haha!

Har redan läst ut Burflickan, nu läser jag Snacka snyggt, Kan man dö två gånger och Ivan den Förskräcklige parallellt. Intressant!

Inte blir det mycket gjort. Sökt jobb (håll tummarna är ni snälla!), inspekterat tomten (vem har snott tomtpinnarna?!) och försökt gå långpromenader med hunden. Han är inte riktigt med på noterna.  Går helst och lufsar, nosar lite, pinkar eller bajsar sen vill han gå hem? Vi har precis kommit till stugan och det brukar vara lite si och så med energin hos herrn de första dagarna. Håller tummarna för att han piggar på sig, vill inte att han ska åldras så där snabbt som vissa säger. ”Det går snabbt på slutet”. NEJ! Jag vill inte att det ska gå snabbt! Det ska gå skitlångsamt, han ska ju bli minst 14 har jag bestämt 😉 Fyra år kvar, minst, alltså.

Tre veckor i stugan. Jag behöver det. Och jag inser att jag vill stanna häruppe. För alltid. Det är så TYST! Jag älskar det! Lugnt, stilla, tid för återhämtning och ro i själen.

Det är så mycket skit som händer. Både privat, jobbmässigt och i världen att jag behöver vara här, ifred, med vinden, regnet och stillheten.

Hur har ni det?

Kommentarer till: "Äääääntligen!" (4)

  1. Nemos matte sa:

    Underbart med semester! 🙂 Min första etapp är snart slut men tar en vecka till (minst) i augusti.

    Håller tummarna för att det praktiska löser sig för dig, känner igen den där känslan när man vet var man vill vara…

    Hoppas du får en riktigt härlig ledighet!

    • Har tänkt ta en vecka i november för att åka och fota i Venedig (inte lika varmt, inte lika mycket folk då haha!)

      Jag skickade precis iväg en ansökan till, dock till ett värmländskt företag, men jag är ju en kvarts värmlänning såatte.. 😛 Det funkar det också. Plus att jag i så fall kommer närmare morfaster.

      Tack så mycket! Hoppas du haft det riktigt skönt på semestern! 😀

  2. Jag tänker på dig! Hoppas vovven har piggat på sig 😻

    Ta hand om dig och njut av semestern, och lycka till med jobbsök!!!

    Kram

    • Tack! ❤ Han lufsar på, busar mellan varven men tycker det är mysigast att ligga nära mig och sova haha!

      Tackar så hjärtligt!

      Kraaaam!

Kommentera

