Äh det… whatever!

Har lite den känslan, ”det löser sig” och ”whatever”.

Just i dag i alla fall, jag är skittrött nämligen. Köpte förvisso ny bäddmadrass igår och när jag kom hem såg den ut att vara för kort… ”Äh, det löser sig” tänkte jag och se på fasen, det gick att sova på den haha! Den var ju inte för kort, det såg bara ut så. Hårdare än den förra men bättre stöd för min rygg. (Intressant eller hur? 😉 😛 )

Känslan av ”whatever” kommer mest av jobbet. Känns lite som att jag skiter i göra mitt allra bästa pga –

  • Efter löneförhandlingarna blev det jävligt tydligt att allt det jag gör inte är värt särskilt mycket 
  • Beställare ger mig tunt material och förväntar sig att jag ska utföra stordåd trots att de inte talat om för mig vad de vill att jag ska göra, jag ska kunna lista ut det själv
  • Externa kollegor som skäller, inte gör sitt jobb, ljuger och förstör gör mig bara ännu mer blasé… whatever!

Jaja, det löser sig med det med. Söker nytt jobb och drömmer om ett liv i lugnare tempo.

Nu ska ju i alla fall grannen ovanför flytta. Istället skulle det komma ”en utländsk fyrabarnsfamilj” enligt grannen (hon är skitsur för att jag klagat till värden över störningarna i huset).
Var det jätteviktigt att nämna att de är ”utländska” (vad innebär det ens?), din rasistiska lilla skit-tant!?

Med en fyrabarnsfamilj lär det nog bli andra typer av störningar och troligen får mina långa sovmorgnar på helgerna stryka på foten men förhoppningsvis spelar de inte så hög musik att rutorna skallrar och det inte går att jobba, sova eller ens slappna av litegrann…

Hejdå!

Kommentarer till: "Äh det… whatever!" (2)

  1. Jag kan inte komma på så mycket att skriva men KRAM PÅ’REJ 💚

Kommentera

