Tja, det gör väl de flesta va’?

Men alltså, jag tog det här med ”inget schampo” ett steg längre…. Bara vatten som hårtvätt. Inget schampo, inget balsam, inget ägg, rågmjöl, honung eller schampotvål.

Nä. Bara. Vatten.

Första gången jag testade det var jag extremt skeptisk, det kan ju för fasen inte funka! Det kommer inte bli rent!

Vilken chock!

Jag fick tips om ett jättebra blogginlägg om just ”WO” (water only) Här hittar ni det!

Det är lite jobbigt att massera för mig men jag behöver ju inte göra det så ofta å andra sidan (tvättar numer håret max 2 gånger i veckan, jämfört med 5 tidigare).

Första bilden är efter jag har masserat och borstat håret med svinhårsborsten (finns att köpa här)
Andra bilden är efter jag tvättat med vatten. Det är fortfarande lite fuktigt och lite oskarp bild. Men rent. Håret är rent. 😀

wpf_172935

Helt fantastiskt. Vatten! Bara vanligt vatten! :O

Sjukt egentligen…

Kommentarer till: "Tvätta håret med vatten" (6)

  1. ullebengtsson sa:

    Men hur coolt var det? Fast hur luktar håret?

  2. Nemos matte sa:

    Oj! Det ser ju jättefräscht ut!

    Har läst inlägget du länkar till, intressant! Har alltid undrat hur folk ”förr i tiden” klarade sig med att tvätta håret så sällan, så det verkar rimligt att hårbotten vänjer sig och producerar mindre fett.

    • Ja, det är helt galet! 🙂 Och mitt hår känns inte lika platt och tungt längre.
      Ibland kör jag med torrschampo i form av kakao blandat med arrowrot mellan hårtvättarna, då luktar håret choklad också haha! 🙂

  3. Hej, jag är väldigt intresserad av den här metoden. Undrar bara om man kan börja direkt med att tvätta med vatten? Måste man inte ha ett sistagångsschampo först?

    • Hej,

      Det går utmärkt att börja med WO direkt, inget sista-schampo behövs. Du kommer nog behöva tvätta lite oftare i början men det ger sig med tiden.
      Lycka till! 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.